Erfaring
I 1996 tiltrådte Bo stillingen som District Sales Director hos Aldi Holding. Sidenhen har han været forbi Nutana og L’oréal Danmark frem til, at han rykkede til detailbranchen hos Coop og Kvickly. Siden december 2019 har Bo kunnet kalde sig direktør for marketing, ehandel & digital i af Saint-Gobain Distribution Denmark.
Motivation
Bo Velling-Theisen er en moderne leder, som forstår at kæde marketing, kom- mercielle og digitale ydelser, på tværs af Brødrene Dahl og Saint Gobain Distri- bution Denmark, sammen til en solid forenelighed. Med Bo’s store passion for at forme fremtidens succeser, via indsigt og stærkt strategisk fundament, fører han med rolig hånd storgrossisten ind i endnu et gyldent år med imponerende økonomiske resultater. Dette blev anerkendt ved Danish Digital Awards 2021, da Brødrene Dahl hev guld med hjem for arbejdet med at implementere en ny digital arkitektur, som skaber sammenhæng og overblik på tværs af systemer og organisationen. Med Bo bag roret evner han at lede Saint-Gobain med et stærkt strategisk såvel som operationelt blik i et konkurrencepræget marked af annoncører, og hyldes derfor med en flot plads på The M List 2022.
HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?
Kombinationen af corona, opsving og udvikling har virkelig været en udfor- dring. Dertil kom fokus på bæredygtige tiltag og en digital udvikling i raketfart.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?
At få sammenhæng mellem bæredygtige tiltag og kommunikation, e-handels initiativer, som er mange og nyskabende samt at holde fokus på kunderne og skabe værdi for både kunder og virksomhed, i en verden, som forandrer sig hurtigere end forventet.
HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?
At samarbejdet på tværs i vores organisation er lykkedes, og at alle trækker i samme retning. Skønt at se hvordan kulturen og lysten til at vinde sammen, har givet succes.
HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?
Hvilken rolle marketing skal spille i virksomhedens strategiske rejse. Marke- tingafdelingerne skal selv steppe op og påtage sig mere ansvar og række ud efter det. Kundeindsigt bliver mere afgørende de kommende år. Og via data og personalisering skal marketing være dem, som bedst kan rådgive direktionen om de kommende års retning.
PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?
Marketing skal tage ansvaret for data og dataindsigt. Hvordan kan marketing via data, og på en simpel måde vise vejen.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Therese Sallfeldt, Sinne Kold og Sanne Vincent. Det er deres fortjeneste, at vi er noget så langt og ikke mindst at jeg er kommet på M listen. Uden dem var det ikke muligt.