Erfaring
I 2002 kom Heidi til TDC som Business Controller, hvorefter hun tog til DDB Danmark, senest som Group Account Director. Efterfølgende tilbragte hun et år som freelance i Kina, inden hun satte sig i CEO-stolen hos WDP X. I 2013 kom Heidi til Wibroe, Duckert & Partners, hvor hun siden 2014 har kunnet kalde sig administrerende direktør.
Motivation
Heidi Wase Skovhus gjorde sin entré i den danske mediebranche i 2005, og siden da har der været fart over feltet. Som administrerende direktør i det prisvindende reklamebureau Wibroe, Duckert & Partners, agerer hun ikke kun som strategisk spydspids for bureauet, men er også en af foregangskvinderne i bureaubranchen. WDP har længe haft plads på forreste række i det kreative felt, hvilket i 2021 blev understøttet af optimeret kommerciel- og digital forretningsudvikling med en ny forretningsenhed. En transformation der har repositioneret WDP-brandet til en kombineret digital og kreativ spiller, og Heidi og co. kan glæde sig over, at det har givet genklang i tallene. Med vækst i både størrelse og kompleksitet har Heidi brugt 2021 på at skabe ensretning, og med en styrket skare og flere kampagner i kakkelovnen, er forventningerne til 2022 tårnhøje.
HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?
Den uvished, som COVID-19 har medført for vores kunder. Den har skabt en konstant vekselvirkning mellem langsigtede og kortsigtede beslutninger. Det har givet nye dimensioner til rådgiverrollen.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?
Prisstigninger, en verden i uorden, mangel på arbejdskraft. Konturerne i vores marked vil ændre sig. Vi kommer bl.a. til at se ændringer i in-/out-sourcing, og det vil påvirke os alle. Deri består også min professionelle udfordring.
HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?
At være en del af et stærkt hold.
HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?
Vi har som branche et fagligt ståsted, der berettiger, at vi kommer med til højbords. Det kræver dog, at vi selv tror på det og tager os selv tilstrækkeligt seriøst. Og så skal vi stoppe med at forære det hele væk i pitches, for det er alt andet end seriøst.
PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?
At samspillet mellem dyb forretningsforståelse, kommerciel kyndighed og kreativitet, der reelt gør en forskel, bliver stærkere. Og ja, data og digitalitet er iboende.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Mit hold. De har ydet en formidabel indsats. De er utrolig dygtige, dedikerede, inspirerende og festlige. Så tak, tak, tak…!