Erfaring
Inger indledte sin kreative karriere med stillingen som Art Director. Først hos Scanad og senere Wibroe, Duckert & Partners. Efterfølgende indtog hun rollen som Creative Director hos bl.a. Ogilvy Chicago, Inger+Per og Advance frem til 2017, hvor hun tiltrådte sin nuværende stilling som Global Creative Lead hos Ogilvy Chicago.
Motivation
Inger Tanderup er en kreativ superstjerne, som formår at imponere med sine innovative idéer inden for reklamebranchen – både den danske og internationale branche. Dorthe og Ogilvy har formået at skabe en prisvindende portefølje af værdifulde kampagner, der har fået international anerkendelse. Ingers innovative tilgang til reklamedisciplinen har gjort hende til en fascinerende profil i podcastserien ”Podvertising”, som portrætterer indflydelsesrige ledere og deres opskrift på kreativ succes. Konceptudvikling er blot én af Ingers stærke kompetencer, som hun har brugt til at muliggøre “The Menstruation Machine”-kampagnen med Kotex, med mere end en million visninger på YouTube. 2021 har budt på flotte præstationer hos Ogilvy, og vi glæder os til at følge hendes fortsatte rejse. The M List byder igen i år Inger velkommen på listen.
HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?
At finde balance. Corona gav os fleksibilitet, men ekstra arbejde samt de mange ændrede processer i en uendelig “zoom”-strøm, gjorde det nærmest umuligt, at skabe balance i hverdagen.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?
Min ambition er at højne “the creative excellence” i det globale netværk for Kotex. Og nu hvor pandemien forhåbentlig er ovre (7,9,13), skal der især fokus på, hvordan jeg får fjernet følelsen af “burn-out” hos nogle af mine folk.
HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?
Uden ekstrem vedholdenhed havde vores to store globale kampagner for henholdsvis Glade (SC Johnson) og Kotex (Kimberly Clark) aldrig set dagens lys. Jeg er rigtig stolt af begge kampagner, ikke mindst fordi de er produceret under pandemien.
HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?
I den amerikanske reklamebranche er der brug for at få gjort op med “Ageism”. Det er en varm kartoffel lige nu, specielt fordi vi i de sidste to år har oplevet “The great resignation”. Der mangler dygtige folk, og hvem siger de ikke kan være over 50?!?
PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?
Pandemien har faktisk skabt et større fokus på den enkelte medarbejder og på mange af de grundlæggende problemer, der boblede op under krisen. Forskellighed og det mentale helbred er endelig for alvor kommet på radaren. Forhåbentligt for at blive…
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Helt ærligt, så fortjener vi jo nok alle et skulderklap og et meget langt knus.