Erfaring
I 1986 startede Jens sin karriere hos Berlingske Annoncecenter. Efterfølgende har Jens siddet hos Saatchi & Saatchi som Account Director/COO og senest som CEO hos Republica. I dag er Jens Partner & CEO for reklamebureauet Marketsquare, hvor han har været lige siden 2009.
Motivation
Jens Thrane-Møller er både et velkendt navn i branchen og på The M List. For syvende gang er Jens at finde på listen, og dette for sin gennemborende forretningssans, ledelsesevner samt strategiske øje. Han skal anerkendes for sit imponerende drive og retail- og brandforståelse, som har sat Marketsquare i spotlyset på den danske bureauscene. Med Jens som førende aktør i Marketsquare, har priser og awards stået i kø, og for tredje år i træk er de bedst til at forstå kundernes forretning ifølge MyImage 2021. Desuden kan Jens kigge tilbage på 2021 som året, hvor bureauet var i stadig udvikling både kreativt og digitalt. Det ses tilmed ved tilstrømningen af en lang række nye kunder, såsom IKEA Danmark, projekter for Lakrids by Bülow og lead-bureau på Menu. Det er meritter som disse, der lander Jens en velfortjent plads på det The M List.
HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?
At navigere i et uforudsigeligt og kortsigtet marked og samtidig holde fokus på den langsigtede udvikling af Marketsquare.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?
At bevare vores momentum og tempo og samtidig sikre, at vi bliver et endnu dygtigere bureau.
HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?
Dedikerede, professionelle og fleksible kolleger, der alle har taget ansvar for at komme i mål med både smil og stolthed.
HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?
Værdien af det stærke og relevante brand. Det som både engagerer, har noget på hjerte og lever i tidsånden. Og dermed også et opgør med det tanketomme digitale fiskeri i bunden af købstragten.
PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?
At strategi igen bliver en disciplin, som vi prioriterer, værdsætter og udlever. Vi ser stadig for mange “løse skud” uden retning og mål, og det devaluerer den kæmpe værdi vi som branche skaber for erhvervsliv og samfund.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Alle som har skabt store løsninger på trods af nedlukninger, teams-møder, hjemsendelser og coronaisolation. Tusinde tak for det!