Erfaring
I 2011 blev Katrine medstifter af LiveLaboratoriet, hvorefter hun har besat diverse marketing- og projektroller hos bl.a. The Danish Film Institute, Scanbox Entertainment og Ticketmaster. I oktober 2020 kom hun til sin nuværende stilling hos Khora Virtual Reality som AR/VR Marketing Specialist.
Motivation
Med en fortid fra underholdnings- og oplevelsesbranchen har Katrine Konyher en legende og optimistisk tilgang til sit fag. Det seneste halvandet år er Katrines marketerkundskaber kommet Khora Virtual Reality til gode, og med et koncept inden for Virtual Reality og Augmented Reality bidrager hun til at ud- vide rammerne for den traditionelle marketingapproach og løsningsmuligheder. Katrines digitale passion og teknologiske nysgerrighed gør hende i stand til at udvikle kampagner med stor værdiskabelse for kunderne, alt imens hun viser de uendeligt mange muligheder, som VR og AR bringer inden for et hav af industrier. Med et stigende antal investorer og samarbejdsaftaler har forretningen vist sig at være en innovativ guldåre i et umætteligt marked. Fremtiden tilhører de frygtløse, og derfor stryger hun direkte ind på The M List 2022.
HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?
Det har været at følge med i alle de mange tiltag og nye muligheder inden for AR og VR. Det går enormt stærkt inden for ny teknologi, og med et år der har været præget at buzz ord som NFT, Metaverse osv., har det været vigtigt for mig at forstå og kunne tale om begreberne med kunder og samarbejdspartnere.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?
Det bliver at lykkes med, at få de projekter jeg er med til at søsætte, blive til succeser. Det er vigtigt for mig, at vi i Khora er med til at ændre branchens syn på teknologierne AR og VR til ikke blot at være gimmicks, men som relevante redskaber til formidling og uddannelse. Det er derfor min ambition i 2022 at kunne vise dette.
HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?
Den anerkendelse af at være kvinde i en branche, der er meget mandsdomineret og kunne udfordre den måde man tænker om tech-branchen, som nørdet og kedelig, har været en succes. Jeg har derfor fundet det vigtigt, at positionere mig som kvinde i branchen blandt andet som dansk ambassadør for netværket “Women in Immersive Technologies”.
HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?
Jeg savner, at branchen er mere modig, og at vi diskuterer mere hvordan vi højner oplevelser, frem for hvordan vi måler ROI. Jeg savner nytænkning, og at vi er mere modig på at eksperimentere. Jeg tror, at det der kan skabes med teknologier som AR og VR, kan være med til at ændre den måde vi oplever på i fremtiden.
PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?
Jeg ser gerne, at branchen tænker i, hvordan vi skaber de største og mest indlevende oplevelser til forbrugeren frem for at bombardere dem med “døde” annoncer. Vi står over for en fornyelse af den måde vi konsumerer indhold, og det er vi som branche nødt til at tage seriøst.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Jeg synes, at virksomheden Meta fortjener et skulderklap. På trods af navneskiftet og den meget ambitiøse (og måske lidt grinagtige) tale fra Mark Zuckerberg i 2021, har de været med til at skubbe til udviklingen, for at branchen har fået øjnene op for AR og VR.