Erfaring
I 2000 kom Kristoffer til Klausen + Partners som Account Director, og et år senere var han medstifter af det digitale bureau Subsero, hvor han tiltrådte rollen som CEO & Partner. Det blev til i alt 16 år hos Subsero, indtil Kristoffer kom til sin nuværende stilling som Digital Director hos Semler.
Motivation
Med meritter i at skabe succesfulde, digitale transformationer har Kristoffer De Hemmer Hamborg vist sig at være helt essentiel, når det kommer til Semler Gruppens bemærkelsesværdige resultater. Landets største bilkoncern er i en rivende udvikling, som skaber økonomisk fremgang på både top- og bundlinjen. 2021 blev året, hvor koncernen vækstede internt og eksternt med stadig flere medarbejdere og en større kontaktflade. Efter to års forberedelse løfte- des sløret for det nye bilfinansieringsselskab, Volkswagen Semler Finans Danmark (VWSF), hvor Semler Gruppen og Volkswagen træder ind på leasingmarkedet og optimerer koncernes positionering som en ledende digital serviceudbyder. Kristoffer er med til at bane vejen for de storartede planer, og med hans agile ledelsesstil ser vi frem til forventelige succeser her på The M List.
HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?
Der er ingen tvivl om, at det har været at skulle navigere i en hverdag med ændrede forbrugs- og mobilitetsmønstre – primært drevet af pandemien. På toppen har den globale forsyningskrise gjort det endnu mere udfordrende at planlægge og eksekvere kampagner, forecaste og ikke mindst holde kunder glade, mens de venter på deres nye bil.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?
Jeg er bange for, at det bliver meget mere af det samme. Den skræmmende udvikling i Ukraine forstærker ovenstående yderligere og perspektiverer med al tydelighed, hvilken globaliseret verden, vi opererer i.
HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?
Det har klart været at have en hårdtarbejdende, loyal og samspillet organisation, der 100 % har kunnet agere hurtigt og agilt alle de gange, det har været nødvendigt. Samtidig har vi haft styr på vores overordnede strategi, der har fungeret som et tydeligt fyrtårn i stormvejret.
HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?
Hvordan vi bliver bedre til at tiltrække og udvikle talenter. I mine øjne er der fortsat alt for lidt fokus på hvordan nye teknologier kan understøtte fx. brandingdisciplinen. Der er rift om de dygtige, og hvis branchen ikke relativt hurtigt repositionerer sig, er jeg sikker på, at rigtig mange vil vælge andre karriereveje.
PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?
Mange kreative kampagner vækker fortsat min opmærksomhed positivt. Men der stadig for meget kortsigtet ”old school”-reklame, som jeg simpelthen ikke tror på, at mange bureauer kan fortsætte med at leve godt af. Der er i bred forstand behov for en mere strategisk tilgang – og en ændret selvforståelse for at få succes med dette.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Mit high five går til GapGemini, der i vores samarbejde har demonstreret stor strategisk forståelse, samtidig med at deres organisation har kunnet under- støtte de konkrete eksekveringer i praksis. Det er også været super positivt at opleve, hvor langt et velfungerende samarbejde mellem interne og eksterne ressourcer kan bringe en.