Erfaring
I 2001 begyndte Lasse sin karriere på den kreative scene som Creative Director hos AM Production. Sidenhen har han indtaget direktørstillinger hos bureauerne SHRPA, Creuna og Designit. I 2019 blev Lasse medstifter af det globale bureau Manyone, hvor han lige siden har siddet som Co-CEO & Founder.
Motivation
Siden Lasse Jensby Dahl i oktober 2019 stiftede Manyone har det globale bureau lagt sig i overhalingsbanen med et tempo, som de færreste kan følge med på. Med blot to et halvt år bag sig, har bureauet opnået en imponerende positionering med stigende kendskabsgrad samt kunde- og medarbejderstab. Her skal fremhæves Manyones norske ekspansion med opkøbet af et norsk designbureau samt en særlig tilføjelse til kundelisten: Opgaven om sammen med den britiske tronarving prins Charles, at udvikle en grøn investeringsplatform. En imponerende vækstrejse, som kan tilskrives Lasses fremsynede lederprofil, der skaber grobund for de rette kompetencer, kundemuligheder og løsninger, og driver Manyone fremad i en konkurrencepræget international branche. The M List hylder atter Lasse med en plads på årets liste.
HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?
At vi er gået fra 130 mennesker til 280 mennesker i Manyone. Og covid-restriktioner har gjort det svært eller umuligt at mødes fysisk. Video kan meget, men ikke det hele. Men det har givet en masse værktøjer, som vi er glade for at have fremadrettet.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?
Finde balancen mellem at vokse i højt tempo, men at gøre det på en bæredygtig måde. Så alle medarbejdere kan følge med. Derudover, så er der et stigende behov for strategier, der kan tilpasse sig både kunden og verden i et endnu højere tempo. Blandingen af strategi og kreativitet bliver efterspurgt som aldrig før.
HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?
Uden tvivl fantastiske mennesker. Og et fantastisk fællesskab. Og at vi alle har arbejdet sammen som én. It’s all about people.
HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?
Mere holdning og standpunkt. Mere diversitet – på alle områder. Jeg så gerne en større anerkendelse af det unge talent. Branchen er langt bagefter i at forandre sig til en ny virkelighed. Ikke blot for kunderne, men i høj grad også for de unge talenter. De har nemlig helt andre forventninger til, hvad meningsfyldt arbejde er. Heldigvis!
PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?
Mere strategisk, mindre taktisk. Mere kreativt, mindre produktion. Mere support til de unge i opstart og meget meget mere talentudvikling – også talent fra andre typer uddannelse og andre lande.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Klart en af mine dygtige kolleger: Louise Dreyer, der er Strategic Design Director og team lead for et af vores teams i CPH. Hun har drevet et af de største transformationsprogrammer i DK og bygget et fantastisk team. Hun er en af de allerbedste strategisk-kreative profiler i Danmark og gør en forskel på alle planer.