Erfaring
Lisa kickstartede sin karriere i 1999 hos Jyllands-Posten som Media Consultant. Siden da har Lisa været hos Carat Denmark i stillingen som Strategic & Digital Director, Head of Amplifi, før hun i 2016 indtog stillingen hos Kvik som Marketing & Category Management Director.
Motivation
Lisa Gøttler er en dygtig og digital marketer, som bestrider et stort ansvarsområde hos Kvik, som indebærer det fulde globale marketing- og produkt- udvikling i 10 lande. Det er ikke udelukkende hendes store virke hos Kvik, at hun er til at finde på The M List, men også for den ledelsesmoral hun besidder samt de marketingkomptencer, som hun pryder køkkengiganten med. I 2021 har Lisa været et afgørende lod for, hvorfor Kvik fortsat rider på en vækstbølge, hvilket kan forklares ud fra Lisas evne til at forstå unikke forretningsmuligheder og forvandle dem til effektive marketingindsatser. Desuden blev Kviks digitale transformation hædret ved Årets Rambuk 2021 med to shortlister for “The winning formula”. Der er ingen tvivl om Lisas høje faglighed samt ledelsesevner, og ej heller tvivl om, hvorvidt hun hører hjemme på årets liste 2022.
HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?
At navigere i et svært og uforudsigeligt marked, hvor efterspørgsel, priser og levering har svinget enormt meget. Kvik har haft endnu et rekordår. Faktisk er vi vokset så meget i 2021, at vi springer et år over i vores strategiplan. Det bekræfter os i, at vi tager de rigtige valg, har et stærkt koncept og er gode til at eksekvere strategien.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?
Fokus og evnen til at sige nej tak. Det er nemt at sige ja, men svært at sige nej tak til en god idé. Mulighederne er uendelige, men hvilke strategiske tiltag er det reelt som forsat vil drive vores udvikling og vækst? Jeg tror på, at vi skal udkomme exceptionelt på få strategiske tiltag.
HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?
Mit team! Derudover er agilitet og forandringsledelse kerneværdier, jeg forsøger at levere på, ellers tror jeg sandsynligheden for succes er meget lille. Man skal hele tiden have fingeren på pulsen, se mulighederne og kunne tilpasse sig situationen.
HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?
Hvor central marketing er for forretningen, og hvordan man via marketing kan drive og udvikle forretningen på både kort og lang sigt. Vi er langt på den anden side af ”50 % af markedsføring virker ikke, 50 % virker – jeg ved bare ikke hvilke 50 %”. I dag ved vi hvad der virker, lad os diskutere hvordan marketing bedst driver forretning.
PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?
”Dare More”- dem der tør at gå planken ud opnår som regel meget mere end dem, der udelukkende spiller de sikre kort.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Jeg vil gerne fejre vores partnerskaber med GroupM, Merkle og Uncle Grey. Jeg tror på partnerskaber, hvor vi gensidigt udfordrer hinanden og vokser sammen. Det synes jeg vi lykkes med, så KÆMPE skulderklap og tak for tålmodigheden samt villigheden til at udfordre og flytte grænser sammen.