Erfaring
I 1997 var Martin ansat hos OMD Denmark, hvilket for alvor satte skub i hans karriere. Efterfølgende har Martin været hos Lantmännen som marketingdirektør, Marketing Manager hos TDC samt en rolle som marketingchef hos både Toms Gruppen og Coop Danmark. Lige siden 2017 har Martin varetaget rollen som Marketing Director hos Danske Spil.
Motivation
Martin Dalsgaard Andersen er en erfaren marketer og stærk leder, som fra sin baggrund inden for henholdsvis retail og FMCG, har demonstreret overbevisende vision og solid integritet i sit arbejde. Martin har tidligere, hos både Coop, Toms og TDC udvist klar loyalitet og formået at sætte rammerne for virksomhedernes brands. Med en bred historik bestående af succesfulde koncept- og produktlanceringer, udvikling af digitale reklamer samt marketingkampagner, har Martin arbejdet sig op til en position som Marketing Director hos Danske Spil. Her har han været involveret i bl.a. relanceringen af Eurojackpot-brandet samt revitaliseringen af Quick-brandet, der har resulteret i stærke omsætningstal og en øget mængde transaktioner blandt yngre forbrugere. Disse enestående resultater anerkendes naturligvis af The M List 2022.
HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?
Pandemiens efterdønninger og sidste krampetrækninger stillede store krav til evnen til at omstille sig og navigere sikkert gennem en meget omskiftelig tid på mange planer.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?
Længe leve førstepartsdata. Det bliver helt essentielt at maksimere marke- tingaktiviteternes effekt ved at skabe differentierende, målrettede, unikke og værdiskabende kundeoplevelser – med afsæt i førstepartsdata.
HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?
Stærke samarbejdsevner, et stærkt etisk kompas og evnen til at “ramme rigtigt” i en omskiftelig verden – og naturligvis værdien af at have et stærkt hold på plads, som har kunnet drive virksomheden fra hjemmekontoret store dele af året.
HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?
Potentialet og udfordringer ved at få balanceret ansvarlighed, etik og bæredygtighed på rette vis med ønsket om effektiv marketing og kommerciel succes.
PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?
Ser gerne mere mod til at sige fra overfor “håbløs markedsføring”, og gerne mere mod til at udfordre det bestående baseret på høj faglighed og fantastisk kreativitet (som findes i branchen).
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Alle de dygtige mennesker som har hjulpet med at bære os gennem pandemien og vist hvor vigtig god kommunikation er, og hvilken forskel det kan gøre for samfundet, brands og mennesker. Og på det nære plan: Kæmpe ros til teamet i Danske Spil som har stået skulder ved skulder i et svært år og leveret et fantastisk resultat.