Erfaring
Mette kickstartede sin karriere i 2006 hos Grundfos, hvor hun senest sad som Senior Project Manager, Strategic Sales Development. Herefter var Mette forbi OJ Electronics i tre år. I 2016 begyndte hun sin Danfoss-rejse, og har lige siden siddet i flere ledende roller. I dag varetager hun rollen Head of Branding & Digital Communication.
Motivation
Mette Munk er med sin imponerende udfyldelse af rollen som Head of Group Brand, Design & Digital Communication for Danfoss, endnu en gang at finde på The M List. Mette har med sit fokus på en bæredygtig fremtid, været hovedperson i at positionere og markedsføre Danfoss’ rolle som nogle der leder vejen til den grønne omstilling. 2021 blev også året hvor Danfoss med stor succes, til trods for et stramt budget grundet COVID-19, lancerede kampagnen ”Green Restart Series”. Med et blik på de økonomiske resultater, har kampagnen vist sig succesfuld, og Danfoss landede bl.a. en stor asiatisk kunde, som de i flere år har forsøgt at få fingrene i. Med Mette i spidsen for kampagnen, har hun i høj grad vist, hvilket aktiv hun er for Danfoss, og fortjener ikke kun stor aner- kendelse i branchen, men naturligvis også en plads på årets The M List 2022.
HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?
Coronanedlukningen i starten af 2021 synes jeg var udfordrende. Det digitale samarbejde har på en gang lært os, at skabe store ting uden at vi behøver rejse verden rundt for det. Men jeg synes, at udsynet bliver svækket og specielt i kreative processer og nye samarbejder, synes jeg det har været udfordrende ikke at kunne mødes i samme omfang.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?
I 2022 står vi overfor udviklingen af et nyt brand-narrativ, som skal styrke synligheden og positioneringen af Danfoss globalt. Det er en spændende udfordring og en kæmpe opgave at samle interne stakeholders og få skabt et strærkt fælles narrativ på tværs af forretningsområder, og som ressonerer på tværs af alle målgrupper og geografier.
HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?
Samarbejde på tværs af PR, PA og Branding har medvirket til, at få sat energieffektivitet på agendaen gennem Green Restart kampagnen og på COP26, hvor en integreret indsats samlede vores budskab og gav resultater. Herudover har rebrandingen af Eaton Hydraulics og 10.000 nye kolleger samlet os som virksomhed omkring et stærkt DNA.
HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?
Hvordan vi undgår, at bæredygtighedsagendaen ikke bliver udvandet af greenwashing. Lad os basere vores indsatser på underbyggede fakta og data, og hjælpe hinanden med at skabe den nødvendige transparens.
PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?
Jeg vil gerne se noget mere ærlighed og substans i forbindelse med bære- dygtighed, baseret på troværdighed og autencitet. Mere fokus på transparens fremfor løftige floskler.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Vi har kørt bureaupitch i 2021, og alle bureauer der deltog leverede et formidabelt stykke arbejde, og det har givet os nye indsigter. Og selvfølgelig så vores eget team i Danfoss Group Communication & Sustainability, der har formået at samle sig om en ny retning, hæve barren, stoltheden og ambitionsniveauet. Det er jeg stolt af at være en del af.