Erfaring
Nicolai startede sin karriere hos Ammirati Puri Lintas i 1996. Herefter tog hans karriere fart, da han i 2000 blev administrerende direktør & partner for SLRP. Siden da har Nicolai været forbi Republica, TBWA, Sepia Proximity samt People Learn A/S. Nicolai begyndte i 2006 hos Frankly som Partner & Director, og siden maj 2020 har han ageret som Partner & CEO for bureauet.
Motivation
Som en hybrid i branchen der forstår de digitale såvel som de kreative og strategiske sider af forretningsudviklingen, har Nicolai Wichmann leveret prisværdige løsninger og projekter for kunderne hos Frankly gennem +15 år. Nicolai er med sit skarpe øje for at bygge relationer og forretningsmuligheder en inspirationskilde. Til trods for en nedgangsperiode i 2020, bevarede Nicolai det kølige overblik, og agerede fyrtårn for resten af teamet bag Frankly, og de kom flot igennem 2021. Nicolais sigte og solide kompetenceniveau afspejles også i Franklys kundekartotek med internationale virksomheder som bl.a. Facebook i USA og Henkel i Tyskland. Hertil er en ny tilstrømning af kunder kommet til, og Nicolai har taget del i at styre bureauet ind på rette vækstspor igen og leverer flotte resultater. En flot debut på The M List!
HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?
Det sværeste i 2021 var at udvide kapaciteten. Medarbejderstaben er vokset omkring 50 % i 2021, og det sætter pres på mange dele af forretningen. Over året kom vi godt med, men det var ikke lykkes uden en kæmpe, ekstraordinær indsats fra medarbejderne.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?
Det svære andet år. Efter et succesfuldt 2021, skal vi vise os selv, at det var vores strategi og ikke markedskonjunkturer, der skabte resultatet. Og så international usikkerhed. Vores kunder er alle internationale virksomheder, der bliver påvirket af den nuværende usikkerhed. Og virksomheder som Frankly trives med forandringer, ikke usikkerhed.
HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?
Succesen er grundlagt for 3-4 år siden, hvor vi ændrede vores strategi. Det er vores veleksekverede og vedholdende arbejde med strategien, der har gjort det muligt at være succesfuld i 2021.
HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?
Jeg mener, at den digitale branche generelt er et rigtig godt sted. Intregiteten er høj og kvaliteten er god. Den digitale branche gør sig også rigtigt godt, når vi taler internationalisering og diversitet på arbejdspladser.
PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?
Samarbejdet med digitale bureauer bør været endnu tættere på kundernes forretning. Med den evige digitale transformation er de digitale bureauers leverancer, det som kundernes kunder interagerer med hele tiden. Kun gen- nem styrket samarbejde får man den fulde udbytte af indsatsen.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Helt klart medarbejderne. I et år, hvor der har været en enorm efterspørgsel, har vi oplevet, at medarbejderne har været klar til at yde en ekstra indsats. Over lang tid. Det drive og den loyalitet tager vi ikke for givet.