Erfaring
I 1994 indledte Nicolaj sin karriere som konsulent i Det Konservative Folkepar- ti. I 2000 blev Nicolaj partner hos Holm Kommunikation frem til, at han tre år senere startede kommunikationsbureauet Radius, hvor han siden august 2021 har kunne kalde sig Founder & CEO.
Motivation
Da Nicolaj Taudorf Andersen stiftede kommunikationsbureauet Radius CPH var ambitionerne tårnhøje, og de kan i dag bryste sig over en status, som et af landets største og mest succesfulde kommunikationsbureauer. Efter otte år som bestyrelsesformand for Radius CPH har Nicolaj også sat sig tilbage i CEO-stolen, og med hans mange års erfaring i kommunikationsfeltet både som aktør og rådgiver, formår han at bane vejen for bureauet, som er på en spændende faglig- og forretningsmæssig rejse. Med et oprustet ledelseslag og styrket kapacitet står de solidt, og én succes kommer sjældent alene. I 2021 har bureauet toppræsteret og leveret historiens bedste økonomiske resultater, takket være de rette indsatser og et styrket folk, som Nicolaj både formår at motivere og navigere. Der hersker ingen tvivl om, hvorfor Nicolaj igen er placeret på listen.
HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?
At rekruttere hurtigt nok – og onboarde hurtigt nok – til den vækst, vi har oplevet og oplever.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?
At sikre en konstant vækst samtidig med stærk intern onboarding af nye kolleger – samtidig med, at vi skal navigere i en verden med gigantisk usikkerhed jf. situationen i verden lige nu.
HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?
Overtagelsen af mit “gamle” job som CEO og at få sat et nyt ledelseshold, der kunne gribe den vækst, vi oplever – og den større organisation, vi har sat.
HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?
Kundernes reelle forretning – herunder hvad der sker i verden, og hvad det betyder for kunderne reelt. Lige nu er kommunikation enormt svært for de globale virksomheder, og det hænger sammen med både usikkerhed og massive tab. Her skal man forstå mere end en grundbog i kommunikation.
PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?
Forretningsforståelse.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
LEAD Agency er en værdig konkurrent, der gør det godt og løbende styrker deres måde at drive virksomheden på. Det er vigtigt i en branche, der har været karakteriseret ved mere begrænset modenhed.