Erfaring
Palle startede sin karriere hos Jyllands-Posten og har herefter været forbi Metaphor samt Scanad Advertising Agency. I 2005 kom han til BoConcept, som Marketing Director, hvor han var i omtrent ni år. Senere var han kort forbi Herstal og Ønskebørn, inden han kom til sin nuværende stilling som Marketing Director for Nobia Denmark.
Motivation
For første gang er Palle Larsen at finde på The M List, og dette qua sin stilling som Marketing Director for Nobia, som står bag flere brands bl.a. HTH, Uno Form og Invita. Palle er en ambitiøs marketer, som forstår at sammenkoble faglig kunnen og strategiske visioner med et populært køkkenunivers, og det har givet genklang i tallene. Til trods for et år med svære betingelser, har 2021 været et rekordår med stigende vækst og omsætning. 2021 gav tid til at realisere køkkendrømme, men en del af forklaringen kan også findes i Palles ind- satser på marketingfronten. Med Palle i front, har HTH indgået et samarbejde med den danske målvogter, Niklas Landin, hvor en ny kampagne centrerer sig om de familiære værdier, der hører med et HTH køkken. Det er for disse stær- ke bedrifter og Palles CMO-kundskaber, at han flyver ind på The M List 2022.
HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?
At navigere i en verden med corona som Dark Horse var helt klart en kæmpe udfordring. Vi stod med den største produktlancering for HTH nogensinde. Det endte med at blive et kapløb med tiden. Desuden var det forretningsmæssigt en kæmpeudfordring at navigere i, at vores butikker i Skandinavien var åbne og lukkede på skift.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?
Helt klart bæredygtighed. Vi har taget fat på omstillingen til en bæredygtig virksomhed, og i 2022 skal vi for alvor have sat yderligere skub på denne proces – såvel internt som i forhold til vores kunder.
HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?
Corona betød, at kunderejsen ændrede sig betragtelig, og vores evne til lynhurtigt at tilpasse os denne, var afgørende for succes. Hele organisationen var imponerende hurtig til at ændre adfærd, og i en ny version skabe værdi for vores kunder. Den evne får vi helt sikkert brug for fremadrettet.
HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?
Med bæredygtighed stående øverst på agendaen i de fleste virksomheder, er det en spændende diskussion, hvordan marketing kan bidrage til omstillingen til grønnere virksomheder. Marketing har altid været dygtig til at levere kundeindsigter. Denne evne får vi brug for i forbindelse med bæredygtighedsagendaen.
PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?
Evnen til at skabe værdi for forretningen er altafgørende for marketings placering i organisationen. Dokumentationen af denne værdi ser jeg gerne, vi bliver bedre til at beskrive. Med andre ord – hvad er et stærkt brands bidrag til bundlinjen?
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Vi har stillet store krav til vores samarbejdspartnere, og de fortjener alle et kæmpestort skulderklap. Tak!