Erfaring
Per startede sin karriere hos Grey i 1990, og det blev startskuddet på en 30-årig lang rejse hos Grey Group. Han er internt steget i graderne hos Grey, hvor han bl.a. har været Creative Director, Global Executive Creative, og senest Gloabl Creative Chairman. I dag sidder Per som Founder i bureaunetværket by The Network.
Motivation
Per Pedersen besidder en unik evne til at skabe universer med stof til eftertanke, og vil i mange kredse betragtes som den ægte kreative reklamekonge ud af den danske bureauscene. Med en opvækst hos Grey Group, startede Per et nyt globalt bureaunetværk i 2020, by The Network, hvor nøgleordene er kreativitet, uafhængighed og overskudsfordeling, som fordeler sig på 20 globale markeder. Med et mindset om at skabe idéer, der har til formål at præge kulturen samt at gøre verden til et bedre sted, skiller Per og by The Network sig ud fra mængden. Per drives af kreativiteten og bestemt ikke profitten, og netværket gør således op med den sekundære rolle, som kreativiteten tidligere har spillet. Det er lykkedes Per at skabe et netværk, der stormer frem med banebrydende idéer og løsninger, hvor kunden er i førersædet. En fortjent plads på The M List.
HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?
Det sværeste og sjoveste har været at lære, hvordan man bygger en global virksomhed op fra bunden.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?
Jeg har sat mig for at se og møde så mange som overhovedet muligt af de mennesker, som hidtil kun har været på min skærm.
HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?
Et utroligt netværk af kreative mennesker med lyst og og evner til at bygge noget stort sammen.
HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?
Kvaliteten af de idéer, vi deler. Der er alt for meget lort, som aldrig burde ha’ set dagens lys.
PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?
Jeg så gerne flere kreative i spidsen for både brands og bureauer. Det giver ikke mening, at overlade tøjlerne til bogholderne.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Drengene fra “Worth Your While” for at tænke stort uden at tabe jordforbindelsen.