Erfaring
Pernille startede sin karriere i 1994 hos GN Hearing. Siden da har hun haft toplederstillinger i flere store virksomheder bl.a. Lantmännen Schulstad, Orkla Foods Danmark og Danske Spil. I dag sidder Pernille som CEO hos Ed- Tech-virksomheden Clio, sideløbende med bestyrelsesposter hos bl.a. Dansk Markedsføring og Coop Danmark.
Motivation
Pernille Wendel Mehl er en digital leder og marketer, som med kommercielt tæft evner at drage nytte af samfundets tendenser og digitale muligheder. I positionen som CEO hos Clio, har Pernille vist sit værd med sit strategiske mind- set og sine gode digitale indsigter. Ledelsesdisciplinen er ikke nyt territorie for Pernille, da hun siden 2018 har kunnet kalde sig bestyrelsesformand for Dansk Markedsføring. Pernille agerer som strategisk drivkraft bag Dansk Markedsførings fremgang, og hun er ikke blot en stærk leder, men også en talskvinde for hele branchen. 2021 blev desuden året hvor Pernille tiltrådte som bestyrelsesmedlem for Coop, hvor hun sætter stærkt ind med kompetencer inden for både marketing, forretningsudvikling og forbrugerindsigter. Pernille er et vaskeægte multitalent, og dét bemærkes både af branchen og The M List.
HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?
Det var at tage afsked med mit team i Danske Lotteri Spil, selvom jeg glædede mig til at blive en del af det fantastiske hold på Clio.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?
Som den nye administrerende direktør for Clio Gruppen er øverste prioritet for mig og hele Clio-teamet: Vi skal lancere en helt ny læringsplatform, som både er nytænkende ift. indhold, læringsdesign og brugeroplevelserne. Det sker samtidig med, at vi også er i gang med international ekspansion og har fokus på at styrke kulturen i hele Clio.
HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?
Holdet hos Danske Lotteri Spil som stod bag alle de initiativer og indsatser, som har kunnet skabe så flot et resultat. Det blev det historiske overskud som Danske Lotteri Spil leverede i 2021, hvor bidraget til udlodningsmidlerne steg til 1,6 mia. kroner. Jeg er stolt af dem!
HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?
I corona-perioden er vi sprunget 10 år frem i digitaliseringen. Men det betyder ikke, at alle topledere er blevet robuste nok i digital forretningsudvikling og transformationer. Det har vi behov for at sætte mere fokus på for at sikre vores konkurrenceevne.
PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?
At vi som branche forsætter med at spille hinanden stærke og synliggør marketings nødvendighed og bidrag til virksomhedernes vækstagenda. Og så kunne vi sammen blive klogere på den grønne omstilling.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR
Andreas Marckmann Andreassen, fordi han har spillet en væsentlig rolle i styrkelsen af Dansk Markedsførings medier og stille skarpt på branchens udfordringer og muligheder.