Erfaring
I 1995 indledte Peter karrieren hos Saatchi & Saatchi i stillingen som Copywriter. Efterfølgende har Peter haft stillingen som kreativ direktør hos bl.a. Agitator og Wibroe, Duckert & Partners, inden han i 2011 blev partner hos Mensch. I 2014 blev Peter medstifter af Boye & Spellerberg, hvor han lige siden har siddet som Chief Creative Officer.
Motivation
Det er de færreste, som kan prale af en fuld plade på The M List, men det kan Peter Boye, som for syvende år i streg placeres på listen. Dette for hans kreative og visionære tilgang til faget, som både er til stor gavn for reklame- bureauet, Boye & Spellerberg, og som samtidigt er med til at udfordre de traditionelle løsninger i branchen. Peter har været forbi succesfulde bureauer, hvorfra han har opnået en suveræn faglig indsigt, der kombineret med evnen til at sætte handling bag idéer og sit musikalske væsen, gør ham til en af landets stærkeste kreative profiler. Peters kompetencer har sikret fremgang, og bureauet bryster sig ved økonomisk vækst samt styrket image og positionering – og de har for andet år i streg fået højeste tilfredshedskarakter af deres kunder. Intet Boye & Spellerberg foruden Peters kreative ildsjæl!
HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?
At finde nøglen til samme gennemslagskraft som tv i andre mediekanaler.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?
At finde nøglen til samme gennemslagskraft som tv i andre mediekanaler.
HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?
De ekstra gear, vores bureau kan sættes op i, når der er pres på.
HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?
Betaling for deltagelse i udbud. Gratis arbejde er ikke i orden.
PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?
Bliver bedre til orientere sig mod værdiskabelse og mindre mod effektivitet.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Jeg sender et skulderklap hinsides til Jan Duckert. Tak for alt, stort som småt.