Erfaring
Peter kom til Sony Computer Entertainment Europe i 2005, og seks år senere kunne han kalde sig Head of Nordic Marketing. Efterfølgende tog han forbi hummel og Nordic Game Supply, inden han i 2017 blev hentet til Sony Interactive Entertainment Europe i sin nuværende stilling som Director of Marketing PlayStation Nordic/Baltic.
Motivation
Peter Steen Litrup hører til blandt landets dygtigste marketers med sin udprægede kommercielle faglighed og dybdegående indsigt i den digitale underholdningsbranche, som danner en solid grobund for succesfulde marketinginitiativer. De seneste år har Peter udmærket sig hos Sony Interactive Entertainment Europe, hvor han som Director of Marketing Nordic/Blatic, har anvist retningen for PlayStation-brandet. PlayStation-brandet har opnået styrket nordisk anerkendelse, hvilket tilskrives Peters handlekraftige og visionære tilgang, der sikrer vedvarende kampagne-eksekvering og nye samarbejdsaftaler, bl.a. det seneste samarbejde med Discord, den nuværende bedste kommunikationsplat- form for gamers. Peter formår, med sine høje ambitioner og faglige kunnen, at placere PlayStation øverst i underholdningshierarkiet, og er atter på The M List.
HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?
Opretholdelse af en stærk kultur, teamånd og motivation i en tid med udfordrende arbejdsvilkår og ændrede dynamikker samt evne at tilpasse ledelsesstil til medarbejdernes “nye” behov på bagkant af coronaen (build back better).
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?
Sætte brandet mere på spil, evne at skabe mere autentisk, relevant kommunikation og indhold i øjenhøjde med vores gamere og derved skabe engagement/involvering fra vores vigtigste asset – vores community. Og så bliver det en kæmpe udfordring, at skaffe PS5-konsoller nok i en tid med komponent- mangel/fragtudfordringer (gør hvad jeg kan – promise).
HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?
I en udfordrende tid, hvor foranderlig er den eneste konstant, er det holdindsatsen der sikrer, at vi når det ekstra level. Det er ofte de mange “unsong heroes”, som ikke nødvendigvis soler sig i spotlightet, der trækker et større læs, end man kan forvente og dermed skaber vores succes. De fortjener rosen – uden dem, ingen resultater.
HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?
3.0 og marketings rolle i Metaverset, når sammensmeltningen af de fysiske og virtuelle oplevelser bliver mainstream, og hvordan forbrugerne på den bagrund forventes at interagere med brands.
PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?
I “marketing’s” rejse mod en plads ved bordet, har vi haft meget fokus på data, tech-stack og effektmåling i en grad, så vi nogen gange glemmer essensen: At humanisere kundeforholdet. Vi skal skabe mindre larm og mere relevans og følelsesmæssig forbindelse (the why) – så skal bundlinjen og pladsen ved bordet nok følge med.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Et stort high-five til hele mit nordiske marketingteam, som hver dag inspirerer mig og holder mig til ilden. Og et stort skulderklap til alle i branchen der stiller sig op på ølkassen, går mod strømmen og føder os andre med idérigdom, indsigt og innovation. I er en uvuderlig inspirationskilde!