Erfaring
Rasmus har en baggrund som grafisk designer, men han satte for alvor skub i karrieren som den første designpraktikant nogensinde hos DRs radiostation P3. Siden da begyndte han som influencer, en position som han stadig vedligeholder i dag. I dag er han Rasmus partner og kreativ direktør hos bureauet WeAreCube.
Motivation
I 2021 var Rasmus Kolbe, også kendt som Lakserytteren eller kongen af Snapchat, at finde på The M Talents. Rasmus har skabt et stærkt renommé med CUBE, som er et af nordens største og markedsledende influencer- og marketingbureauer. I 2021 blev CUBE solgt, hvilket blev branchens største og mest omtalte bureausalg. Som kreativ direktør og partner udfordrer Rasmus den gængse tilgang i branchen, hvilket har givet genklang i omsætningen og sikret samarbejder med multinationale kunder bl.a. The Body Shop, Netflix og Carlsberg. Rasmus er den fødte iværksætter, og kan med et kreativt og strategisk mindset kalde sig medskaber af fremtidens digitale børnebog, smart-bog-konceptet, som skal gøre det sjovt for børn at læse. Rasmus stryger direkte ind på listen.
HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?
–
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?
I 2021 solgte vi WeAreCube til Syncro group. Det er super spændende, og det betyder, vi flyver med et meget større vingefang i 2022. Det skal vi lære at styre.
HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?
Mit team. Det er umuligt at være en succesfuld kreativ direktør uden et solidt team af dygtige projektledere og skarpe Client Managers.
HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?
Etik. Diversitet og klimabelasting.
PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?
–
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Projektlederene/Projekt Managers – influencers er virkelig ikke de nemmeste at danse med…