Erfaring
I 2010 kom Sarah til L’Oréal i stillingen som Marketing Intern og allerede to år senere varetog hun rollen som Product Manager Redken & Pureology hos L’Oréal. Efterfølgende tog Sarah til Nestlé, hvor hun senest tiltrådte rollen som Brand Manager, inden hun i 2018 begyndte sin rejse hos LAKRIDS BY BÜLOW, hvor hun i dag kan kalde sig Chief Marketing Officer.
Motivation
Sarah Maria Carls CMO-kundskaber udgør den bærende funktion i en række nylige marketinginitiativer, der har til formål at føre LAKRIDS BY BÜLOW på den internationale scene med en ambitiøs mission om at få verden til at elske lakrids. LAKRIDS BY BÜLOW har opnået solidt rodfæste i danskernes bevidsthed og smagsløg – og derfor tager Sarah og co. nu det næste step ind i den globale virkelighed. Strategien er klar, og undertonen er spækket med sarkasme i den nye humoristiske reklamefilm, der er en del af den globale kampagne “Share It With A Hater”. Kampagnen rummer et seertal på mere end fem millioner, flere flagship stores og lakridssmagsprøver i mere end 100 lande. Sarah beviser, at hun tør satse stort, og hendes kombinerede kreative, kommunikative og strategiske evner sætter Bülow på verdenskortet flere steder, og Sarah på The M List.
HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?
At fokusere og hele tiden påminde os selv om, hvad der bringer værdi til både brand og forretningen. Ikke at lade os forføre af alle spændende muligheder, men at turde sige nej og aktivt vælge til og fra. Og at styre den internationale strategi med lokal tilstedeværelse i vores globale markeder.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?
Skabe tættere connection til forbrugeren. Sidste år startede vi, hvad vi kalder “verdens største smagspanel”, det var blot den spæde begyndelse. I 2022 skal vores community “LAKRIDS LOVERS” for alvor ud og leve: Vi inviterer alle til at deltage i vores produktudvikling, vi skal lancere exclusive limited editions, og vi vil tilbyde unikke treats.
HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?
Lancering af vores kommunikationsplatform. Vi er på en mission om at få verden til at elske lakrids, og vores video ”share it with a hater” kom bredt ud globalt. I de første 4 uger blev den set af mere end 5 mio. mennesker, fik +30 pr clippings med potential reach på +130 mio. og folk fra 125 lande skrev sig op til at modtage en lakrids-sample.
HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?
Vi har endnu engang fået bekræftet, hvor essentielt det er for en virksomhed at kunne tilpasse sig en ny virkelighed. Ingen ved hvad morgendagen bringer, vi skal være mere agile end nogensinde. Hvordan kan man balancere langsigtet strategi med konstant omstillingsparathed?
PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?
Jeg vil gerne se endnu mere purpose fra brands. Specielt i disse svære tider. Transparens, autencitet og ærlighed er ikke nye kerneværdier, men det vil vi, og forhåbentlig andre brands, også vægte højere i 2022, hvor forbrugeren har voksende behov for at opleve brandets sande karakter, og for at vide, at brands tager ansvar.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
& Co. Vi har haft et fantastisk samarbejde omkring at skabe vores brand communication platform samt “share it with a hater”-kampagne. Vi har haft en super proces undervejs, og outcome var en autentisk fortælling om vores brandmission, som gik verden rundt. Resultaterne overgik vores vildeste forventninger.