Erfaring
I 1997 begyndte Søren sin karriere hos Publicis som Account Manager. I 2000 startede han sit eventyr hos Rober/Boisen & Like-minded i stilling som Partner & Strategy Director. En stilling han stadig varetager i dag.
Motivation
Som et kreativt og strategisk unikum hos det prisvindende og fremgangsrige reklamebureau Robert/Boisen & Like-minded, er Søren Christensen hverken til at komme udenom på den danske bureauscene og ej heller på The M List 2022. Det imponerende niveau, som bureauet har lagt foran sig, kan tilskrives Sørens status som bureauets strategiske drivkraft. Søren leverer resultatgivende løsninger til kunder med målet om at skabe noget, der både er relevant og værdi- skabende. Dette førte bureauet til priser ved Creative Circle 2021 for kampagnen med Stofa “An Ad For An Ad”, som både vandt guld og sølv, med Søren som den strategiske hovedaktør. Søren udviser grundighed og strategiske overblik i en branche, der udvikler sig med lynets hastighed – og hans evne til kontinuer- ligt at levere synlige resultater gør ham til en genganger på The M List.
HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?
Coronaen drillede os i første halvår på alle planer og gjorde det sammenlagt til et lidt bøvlet år.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?
At finde nye måder at nå modtagerne på. Det er ikke en ny dagsorden, men de vante værktøjer mister løbende værdi. Så vi skal ryste posen, men det er også det, der gør det sjovt.
HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?
Spørgsmålet indikerer jo, at året har været en succes :-), men der har da bestemt været mange lyspunkter. Et af dem var vores julekampagne for Lotto, som slog otte år gamle salgsrekorder, og som var den foreløbige kulmination på en større strategisk og kreativ proces, vi havde været i gang med i de seneste tre år.
HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?
Jeg så i årets MyImage, at kreativitet de sidste 10 år var røget fra en tredje til en syvendeplads i vigtighed. Det er ærgerligt. De kreative løsninger dominerer effektivitetspriserne, og sammenhængen mellem kreativitet og effekt er bevist i mange analyser. Citatet “Creativity is the last unfair advantage” er mere aktuelt end nogensinde.
PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?
Bæredygtighed er en tendens, der spiller kraftigt ind hos de fleste brands og vil gøre det i de kommende år. Kommunikationen af det er et minefelt med mange faldgruber. Jeg vil gerne se flere stærke løsninger inden for dette felt. Og håber på, at vi kan stå for et par stykker af dem 🙂
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Det giver jeg til Reklamemes. Føler mig truffet hele tiden og griner tit, så de har helt sikkert fat i noget.