Erfaring
Stefan begyndte sin karriere hos BRFkredit i 2003, som E-business Consultant. Dog satte Stefan for alvor skub i karrieren, da han i 2005 kom til Danske Bank Group, og herefter avancerede internt til stillingen som Head of Online & Mobile Channels. I 2013 blev Stefan hentet til Brødrene A&O Johansen, hvor han både kan kalde sig bestyrelsesmedlem og e-handels- og marketingdirektør.
Motivation
Med stærke meritter og en kreativ marketingapproach bydes Stefan Funch Jensen for første gang velkommen på The M List. Dette er yderst velfortjent set i lyset af Stefans nøglefunktion i byggevaregrossisten, Brødrene A&O Johansen, hvor han er Ee-handels- og marketingdirektør for B2C forretningen (Billig VVS), en del af direktionen og samtidigt drivkraften bag den eksisterende digitale transformation, om at forene kunder og leverandører. Projektet tager afsæt i et beundringsværdigt omnichannel setup, hvor næsten halvdelen af omsætningen er digital og en fjerdedel selvbetjening. Et setup, som nytænker detailhandlens klassiske forretning, og som har resulteret i prisværdige vækstresultater. Disse meritter belønnes ved kåringen af E-handelsprisen 2021, som årets bedste B2B-virksomhed,og sikrer samtidig Stefan en flot debut på The M List.
HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?
At vi lykkedes med at implementere AO365 på tværs af alle AOs butikker og få mere end 2.500 håndværkere onboarded. Et koncept, hvor digitalisering ikke kun skaber et øget effektivitet men også nye muligheder for både vores kunder og AO. Et koncept, der vandt adskillige anerkendelser, bl.a. ”Digital Company of the Year”.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?
At lykkedes med at bygge bro mellem vores B2B- og B2C-forretning og dermed skabe nye services, indsigter og muligheder til alle vores kunder og leverandører. Bæredygtighed og digitalisering vil være grundlæggende ingredienser i vores fortsatte innovation.
HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?
I stedet for at løbe efter udviklingen, har vi været dem, der satte kursen. Vi har været nysgerrige. Været på forkant. Vi har turdet, og vi har villet. En fælles erkendelse og forståelse af udfordringer og muligheder, har skabt agilitet, sammenhold og forandringer i højt tempo. Bedste m/k på bolden.
HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?
Branchen skal generelt blive bedre til at dele erfaringer bl.a. på effekten af initiativer ift. bæredygtighed, AI, globale markedspladser etc.
PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?
Transformation er 20 procent teknologi og 80 procent forandringsledelse. Vi bliver ofte for optagede af de kreative og teknologiske muligheder og glemmer, at evnen til at eksekvere en innovativ og værdiskabende idé altid afhænger af din evne til at få medarbejderne med ombord. Vi skal derfor tættere på.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Camilla Nordqvist fra Nørgård Mikkelsen for altid at hæve barren over det umiddelbart opnåelige og nå i mål.