Erfaring
I 2010 startede Steffen sin CEO- og iværksætterrejse inden for oplevelses- økonomien, som Founder & CEO af Bownty, herefter Managing Director hos Rainmaking Innovation og senere Partner & CMO hos Deeds Capital. I januar 2020 blev Steffen hentet til sin nuværende stilling som Chief Marketing Officer hos GreenMobility.
Motivation
Steffen W. Frølund har med sin entreprenante baggrund vist sig at være en vaskeægte iværksættersjæl, og hans stærke forretningssans og digitale kunnen har ført til imponerende fremdrift hos en stribe af virksomheder. Siden januar 2020 har delebils-konceptet GreenMobility haft Steffen ombord, hvormed han har taget del i den grønne agenda med ambitionen om at føre både elbiler og udlejningskonceptet frem i lyset og på verdenskortet. GreenMobility har med tiden opnået en global størrelse med indtræden på det globale aktiemarked og etablering i Europa: Tyskland, Belgien, Finland, Sverige og snart Amsterdam. Steffens visionære sigte har banet vejen fremad for GreenMobility, hvis økonomiske nøgletal afspejler et optimeret og modnet koncept. En sådan entreprenant spiller er en sjældenhed, og han fortjener en klapsalve på The M List 2022.
HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?
I mobilitetsindustrien har nedlukningerne – og genoplukningerne – af samfundet været noget som krævede hurtige omstillinger. Mere generelt har vores internationalisering med nye markedet repræsenteret en masse mindre praktiske opgaver.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?
Vores skala og fortsatte vækstambitioner repræsenterer nogle udfordringer. Vi må organisere os smartere, for at håndtere skalaen vi efterhånden har nået.
HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?
Vi arbejder meget metodisk med marketing. En stærk dataorienteret proces med konstante læringsloops gør, at hvis man fortsætter de loops længe nok, så ender man et godt sted.
HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?
Integrationen af ny teknologi fra startups ind i de større marketingorganisationer mangler lidt. Der sker en masse spændende.
PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?
Der er altid plads til mere datafokus, bedre udnyttelse af teknologier og som noget nyt synes jeg, at marketingdisciplinens egen ESG-agenda kunne bruge et løft.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Steffen Hedebrandt fra Dreamdata. For maksimal udnyttelse af data og tage sin egen medicin i salgsprocessen med værktøjet, de selv har bygget.