Erfaring
I 2008 satte Tine skub i karrieren som Teamleader web and marketing hos Danmarks Apotekerforeningen. Derefter tog Tine til RelationsPeople som Senior Communications Advisor, og dernæst Carlsberg Byen som Head of Communication and Marketing. I 2017 tiltrådte Tine sin nuværende stilling som Kommunikations- og marketingdirektør hos Wonderful Copenhagen.
Motivation
Tine Kastrup-Misirs mange års færden inden for kommunikationarenaen har støbt en ægte MarCom-profil med erfaring fra både den politiske og private sektor. De seneste fem år har Tine spredt sine strategiske og kommunikative evner ud over Wonderful Copenhagen med målet om, at skabe en bæredygtig turismeudvikling. COVID-19 har budt på nedlukninger og internationale rejserestriktioner, som har begrænset Tin’s og Wonderful Copenhagens arbejde med hovedstadens internationale marketing. Alligevel er de lykkedes med en række effektfulde kampagner på tværs af nationale markeder, alt imens de lancerer det nye kampagnekoncept: “Københavner Kærlighed” med målet om at vise københavns perler. Tine har som en innovativ ildsjæl vendt udfordringer til muligheder. Velkommen, Tine!
HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?
At ændre vores markedsføringsstrategi fuldstændigt. Fra fokus på upper funnel til også et fokus på lower funnel og hurtig forretning til København. At skulle lancere København som rejsedestination over for danskerne og lancere et nyt kampagnekoncept med gennemslagskraft.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?
At fastholde og udvikle et stærkt brand for København internationalt! I en tid hvor konkurrencen om de rejsendes opmærksomhed er eksplosiv, kræver det intelligent markedsføring og et brand, som de rejsende kan og vil forbindes med. Og det kan København – særligt med et nyt fokus på fortællingen om København som bæredygtig frontrunner.
HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?
Det vigtigste har ubetinget været, at have det stærkeste team! Vi har kæmpet med restriktioner, nedlukninger, nye markeder og ændret adfærd fra de rejsende. At have dygtige folk omkring mig, som kan arbejde med den agilitet, det kræver – det har været det vigtigste.
HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?
Jeg kunne godt tænke mig, at der var mere fokus på at lære af fejl. At vi kan tale åbent, om det der gik godt, men også turde tale om det, som har været sværere.
PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?
Jeg kunne ønske mig i 2022, at se innovative måder at engagere de forbrugere på, som går op i bæredygtighed, og som aktivt ønsker at bidrage til den dagsorden gennem deres interaktion med brands.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Jeg vil gerne uddele et kollektivt skulderklap. Det skal gå til alle de mange marketingansvarlige inden for oplevelsesindustrien, hvis produkt eller oplevelse har været påvirket af nedlukninger, restriktioner, begrænsninger m.m. Og som har kæmpet en ufortrøden kamp for at tilpasse sig meget omskiftelige rammer.