Erfaring
Torben satte fart på karrieren i 1992 hos Automobiles Peugeot. Siden da har han været forbi forskellige konsulentvirksomheder som ejer og stifter. I 2007 kom Torben til Google, og han har siden 2016 varetaget stillingen Partner Strategy & Business Director, Northern Europe, Google. Derudover har han en bestyrrelsespost hos Danske Spil.
Motivation
Som anfører for Googles nordeuropæiske strategiske retning, viser Toben Skjødt endnu et år, at han er den rette person til en kompleks og tung opgave. Med afsæt i stor kommerciel dybde og en suveræn digital forretningsforståelse, har Torben været en medvirkende faktor til at lykkes med positionere marketing- partnerskaber som en strategisk nøglefunktion i Googles kunderelationer, hvilket bl.a. også afspejles ved et fordoblet overskud i 2021. Torben formår at føre det nordeuropæiske Google sikkert igennem 2021 med en fortsat førerposition som en af de største techgiganter på globalt plan. Med unikke ledelseskompetencer og et digitalt funderet mindset, evner Torben at bevare et køligt overblik og være agil i et landskab under kontinuerlig udvikling. Dette faglige overskud og sublime lederskab anerkendes igen i år med en plads på årets liste.
HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?
Vi har i det forgangne år i Google været ekstra påpasselige i forhold til COVID-19, og det har betydet masser af tid isoleret derhjemme med et hav af videomøder og emails. Jeg får meget af min energi fra mødet i hverdagen med andre mennesker, kolleger og venner. Det har jeg savnet rigtig meget.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?
Med alt hvad der foregår lige nu i Ukraine, så er det svært at udpege de største professionelle udfordringer og måske også lidt irrelevant. Jeg tror på et leder- skab baseret på empati, tilstedeværelse og interaktion – og det lederskab skal nok være på steroider i den kommende tid.
HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?
Jeg synes selv, jeg har været god til at få et stærkt team på plads, som har været med til at transformere den måde, vi arbejder på i Nordeuropa. Vi har skabt et nyt skalerbart fundament for vores tilgang til markedet, og det øger vores tilpasningsevne betydeligt.
HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?
Hvordan brands skaber sig en fremtid i den digitale era.
PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?
Jeg så gerne, at branchen udvikler et mere holistisk og internationalt syn på marketing, med kreativitet, medier og teknologi som hovedingredienser.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Hvis jeg kunne give min gode ven Jan Duckert et sidste skulderklap, så skulle det være ham. Jan har betydet så uendelig meget for branchen og for rigtig mange gode mennesker. Jeg savner Jan.