Erfaring
Uffe begyndte sin karriere hos Carat i 2002, hvorefter han kom til Isobar som Managing Director. Siden da har Uffe været forbi Dentsu Aegis Network, iProspect og MEC i ledendestillinger. I 2017 indtog han stillingen som SVP hos Danske Bank, før han kom til Charlie Tango som CEO. I dag er Uffe CEO for IPG Mediabrands Nordics.
Motivation
Da CEO-stolen hos IPG MB Nordics blev ledig i 2021, faldt blikket straks på Uffe Henriksen og hans erfaring med at lede mediebureauer. Dette med god grund, da han har haft succes med at accelerere udviklingen, skabe øget vækst og digital transformation på tværs af IPG MB i Norden. Uffe har givet sig i kast med udvidelsen af flere data- og digitale marketingløsninger for kunderne i takt med, at han mestrer de mere traditionelle mediedyder. Et samspil, der højner netværkets strategiske niveau samt evne til at navigere i det digitale økosystem. Uffe mestrer ledelsesdisciplinen og skaber synergier mellem netværk og kompetencesæt, alt imens han med en sin mediefaglighed er med til at sætte barren højt i branchen og for IPG MB. Uffes meritter placerer ham både på The M List, men også som en del af årets advisory board.
HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?
Udfordring har været, at få sat mig ind i IPG Mediabrands forretning på tværs af Norden og Baltikum, og få udstukket nogle klare pejlemærker på, hvor gruppen skal hen. Det syntes jeg, vi har fået gjort.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?
2022 kommer til at handel om, at få omsat tanker til handling. Vi har stærkt udgangspunkt: Vi har i løbet af de sidste seks måneder fået skabt nogle rammer, som folk virkeligt kan lide at være i, og vi har en super kundeporteføjle med på rejsen.
HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?
Jeg vil være yderst forbeholden med, at tage del i æren for de flotte resultater der er skabt i Mediabrands-bureaugruppen i 2021, da jeg kom til i 2. halvår. Vigtigst for mig har været den fantastiske velkomst, jeg har fået af kolleger i ind- og udland, kunder og partnere.
HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?
Jeg syntes, at diskussionen omkring data og privacy er blevet styrket, og gennem de sidste år har nået en modenhed, som vi som branche kan være bekendt, hjulpet godt på vej af de jurdiske rammer. Men det er et emne, vi fortsat kommer til at snakke om.
PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?
Jeg vil gerne se, hvilken rolle vi som branche kommer til at spille inden for sustainability, og glæder mig til at tage del i den debat. En stor del af vores branches DNA er funderet omkring vækst, forbrug og velstand, og der er diskurs nu, hvor de begreber ikke er løsningen på alt, som vi skal finde vores plads og rolle i.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Uhh.. der er mange, der gør det godt og træder frem, men de bliver sikkert hyldet ved diverse awardshows. Måske var det på tide, at hylde de tusindvis af mennesker som passioneret møder ind i vores branche hver dag, får det hele til at køre, og gør den til det den er: Et fedt sted at være, hvor jeg har nydt – og stadig nyder – hver eneste dag!