Erfaring
En ansættelse som Account Manager for TV 2 Salg udgjorde startskuddet for Anne-Kathrines karriere. De følgende +8 år, steg hun i graderne hos TV 2, hvor hun senest sad som Head of TV 2 Sponsorship. De følgende fire år var hun forbi hhv. JCP Nordic og dentsu, før hun i 2017 tog hun til Berlingske Media, hvor hun sad knap fire år, som Group Agency Manager, før hun i 2020 tog del i stiftelsen af Podads, hvor hun også har ageret fungerende CEO lige siden.
Motivation
Anne-Kathrine Pommergaard startede i 2020 virksomheden Podads, der har været på himmelflugt lige siden. De har allerede i år to ramt en tocifret millionomsætning. Hos Podads har Anne-Kathrine skabt et fællesskab på tværs af podcastere, og de agerer en form for rugekasse. Med en ambition om at sikre gode partner-skaber, og udvikle kommercielle strategier for podcastere er det en spændende udfordring, hun har kastet sig ud i. Og når man ser på tallene, også noget hun er lykkes med. Podads har også lanceret deres eget produktionsselskab, og med deres nylige aktiviteter er der vidst ingen tvivl om, at de er på vej mod stjernerne. Dette vidner om Anne-Kathrines indgående kommercielle kompetencer, der klart fortjener en plads på årets listen.
HVAD ER DEN VIGTIGSTE TENDENS I BRANCHEN LIGE NU?
Attention economy er nok den vigtigste tendens i markedet lige nu og kommer forhåbentlig til at ændre vores måde at planlægge og evaluere kampagner på, og skabe mere fokus på den faktiske opmærksomhed, som både kreativer og et medie kan skabe.
HVAD ER DEN STØRSTE UDFORDRING FOR BRANCHEN?
At pris ofte bliver vægtet over kvalitet.
HVORDAN LØSER MAN DEN UDFORDRING?
Forhåbentlig vil fokus på attention og impact gøre, at vi ændrer fokus fra at købe billigst muligt, til bedst muligt. Der kommer nye målemetoder til, som muliggør dette, hvilket jeg ser meget frem til.
HVORDAN KAN BRANCHEN HJÆLPE MED DEN GRØNNE OMSTILLING?
I første omgang skal vores branche, som alle andre leve op til de krav der kommer. Jeg tror, det vigtigste vi kan gøre som medie/leverandør er, hele tiden at undersøge om vi kan levere samme høje kvalitet som annoncørerne, og jagte et mindre klimaaftryk,
HVORDAN HAR DEN ØKONOMISKE SITUATION PÅVIRKET DIT ARBEJDE I DET FORGANGNE ÅR?
Vi oplever fortsat en lyst til, at annoncører og bureauer ønsker at bruge vores ydelser. Vi lukkede 2022 virkelig stærkt, men kan godt se, at vi skal arbejde endnu mere for at fortsætte væksten. Vi forsøger hele tiden at gøre tingene bedre og smartere.
HVAD HAR VÆRET DEN VIGTIGSTE SUCCES I DIT ARBEJDSLIV DET SENESTE ÅR?
Vi har vækstet vores forretning markant, og vi kan se at podcastmediet på rekordtid er blevet en mere integreret del i annoncørernes medieplaner.