Erfaring
Astrids karriere startede hos reklamebureauet Wibroe, Duckert & Partners som Project Manager. I 2009 rykkede hun til TV 2 Danmark, hvor hun gennem de følgende syv år besatte en række poster, senest som brandingchef. I 2016 aflagde Astrid et kort visit hos Discovery Networks, før hun landede hos DR, hvor hun de seneste 6,5 år har arbejdet sig op til stillingen som chef for Integreret markedsføring & positionering, hvilken hun har haft siden 2022.
Motivation
Med strategisk skarpsindighed og et hjerte der brænder for kommunikation og involverende nye agendaer, udgør Astrid Wolf en nøgleaktør i DRs marketingafdeling. Hendes fremsynethed og tydelige velbefindende i DR afspejles tydeligt, i de resultater hun leverer for det nationale public service selskab, som på bundlinjen ikke kun måles på økonomi – men i særdeleshed også på kvaliteten af indhold. Astrids solide indsatser for DR førte i maj 2022 til en intern forfremmelse, hvortil hun kunne kalde sig chef for integreret markedsføring & positionering. Hendes urokkelige insisteren på udvikling, innovation og involverende kommunikation sammensmeltes til en indbydende symbiose, og markerer Astrid som en tydelig gevinst for DR marketing, hvorfor The M List 2023 glædeligt velkommer hende på listen.
HVAD ER DEN VIGTIGSTE TENDENS I BRANCHEN LIGE NU?
Erkendelsen af, at det langsigtede brandperspektiv ikke må overmandes af kortsig- tede, taktiske ‘wins’. Man kan ikke bede om nogens opmærksomhed uden at ville dem noget, der også forløser noget hos dem.
HVAD ER DEN STØRSTE UDFORDRING FOR BRANCHEN?
Manglende diversitet og tillid. Et større fokus på diversitet vil uden tvivl skabe bedre løsninger og bundlinjer. At advertising executives kun ligger et mulehår over politikere på tillidsskalaen, er også et kæmpe problem for branchen.
HVORDAN LØSER MAN DEN UDFORDRING?
Diversitet ved indledningsvis at anerkende, at det er en udfordring. Dernæst at have fokus på det i vores ansættelser og leverancer. Tillid; ved at skærpe fokus på sammenhængen mellem, hvad virksomheder reelt bidrager med, og hvad de kommunikerer.
HVORDAN KAN BRANCHEN HJÆLPE MED DEN GRØNNE OMSTILLING?
Fornuft fører til konklusioner. Følelser fører til handlinger. At formidle information gennem følelser er branchens stærkeste muskel. Flexer vi den rigtigt, kan vi virkelig flytte noget.
HVORDAN HAR DEN ØKONOMISKE SITUATION PÅVIRKET DIT ARBEJDE I DET FORGANGNE ÅR?
Konkret har den desværre betydet et farvel til dygtige kolleger. Mere abstrakt har den skærpet min linse i forståelsen af værdien af public service, og hvilken rolle det spiller i den demokratiske samtale.
HVAD HAR VÆRET DEN VIGTIGSTE SUCCES I DIT ARBEJDSLIV DET SENESTE ÅR?
At jeg, trods stor efterspørgsel på strategiske kompetencer, er lykkes med at fast- holde mit hold af dygtige folk i DR. Jeg er utrolig stolt af holdets bidrag i alt fra FV22 over lanceringen af Carmen Curlers til deres bidrag i digitaliseringen af DR.