Erfaring
Bjarne startede sin karriere som Account Director hos Wibroe, Duckert & Partners i 2002, hvorefter han blev forfremmet til CEO & Partner. Efter mere end 11 år hos reklamebureauet, indgik Bjarne i reklame- og kommunikationsbureauet Boye & Spellerberg som medstifter, hvortil han siden 2014, desuden har kunne kalde sig CEO for virksomheden.
Motivation
For ottende år i træk indtager Bjarne Spellerberg en velfortjent plads på The M List. Med kommercielt og strategiskt tæft driver han reklame- og kommunikationsbureauet Boye & Spellerberg, der i 2022 skabte imponerende resultater. Igen i år har de performet og udmanøvreret nogle af landets største bureaukonstellationer med deres unikke og kreative løsninger. Dette understreges i form af to top-5 placeringer i årets MyImage-analyse: #4 i ‘Kreativt Stærke’ og #5 i ‘Gode til at skabe resultater’. De bliver ved med at køre et tæt senior-team i samarbejde med freelancere, hvilket har vist sig at være en vindende formel, som andre i branchen også replikerer. Deres unikke opsætning og kreative formåen giver dem en nær- mest urokkelig positionering i branchen, hvorfra æren bl.a. kan tilskrives Bjarne, der derfor endnu en gang er at finde på The M List.
HVAD ER DEN VIGTIGSTE TENDENS I BRANCHEN LIGE NU?
At branding heldigvis igen er kommet på dagsorden i mange direktioner, i takt med at effekten af en lang tids taktisk og digitalt fokus viser sig som røde tal på Brand Equity-bundlinjen eller NPS score.
HVAD ER DEN STØRSTE UDFORDRING FOR BRANCHEN?
Evnen til at tiltrække unge, kreative og strategiske talenter og ikke mindst, få dem til at blive i branchen. Værdikløften mellem ledelserne og de mennesker, vi vil tiltrække, bliver tydeligere og tydeligere.
HVORDAN LØSER MAN DEN UDFORDRING?
Kreativitet er en elastisk størrelse, som kan omfavne den mangfoldighed, omtanke og individualitet, som nutidens værdinormer tilsiger. Derfor har vi som branche et potentielt stærkt udgangspunkt for et nyt værdiløfte målrettet især unge.
HVORDAN KAN BRANCHEN HJÆLPE MED DEN GRØNNE OMSTILLING?
Forbrugerne leder nærmest efter diskrepans mellem grønne corporate løfter og corporate adfærd. Det kan vi diskutere og synliggøre for vores kunder, og i fællesskab designe adfærd og effektiv kommunikation.
HVORDAN HAR DEN ØKONOMISKE SITUATION PÅVIRKET DIT ARBEJDE I DET FORGANGNE ÅR?
Vi har oprustet på medarbejderfronten.
HVAD HAR VÆRET DEN VIGTIGSTE SUCCES I DIT ARBEJDSLIV DET SENESTE ÅR?
Nye kolleger giver en ny inspiration og input til at gøre ting anderledes. Så i takt med at bureauet vokser, har jeg en del tid på de indre linjer for at sikre, at vi fortsat udvikler os og lærer af hinanden.