Erfaring
Jakob indledte sin karriere hos Unilever, først som Category Manager og senest som Nordic E-Business Manager. Herefter tog hans karriere fart, da han ved årtusindskiftet indgik i virksomheden Acinon som medstifter og partner, og to år efter kunne kalde sig COO og ejer i Adtomic. Jakob tog ligeledes del i stiftelsen af Hello Group i 2006, før de i 2017 blev en del af NoA Ignite, hvor han har siddet som CEO lige siden.
Motivation
For ottende år i streg indtager Jakob Langemark en plads på The M List. En præ- station som ikke mange kan prale af. NoA Ignites vækstagenda skyldes i høj grad Jakobs dygtige ledelsesgen som bureaudirektør, hvor Jakob formår, at have både medarbejdere, talentudvikling og opbygning af stærke kunderelationer for øje. NoA Ignite kunne i marts 2023 desuden pryde sig af, at indgå på den prestigefyldte Fast Companys ‘Most Innovative Companies’-liste, som et af verdens mest innovative bureauer. Denne ærefulde notering baserer sig bl.a. på bureauets innovative indsatser for deres AI-løsning for WARD 24/7 og digitale platform for HUB, og positionerer Jakob som frontløber for Danmarks mest innovative team. Efter +20 år i branchen fortsætter Jakob med at sigte mod stjernerne. En bedrift The M List i særdeleshed hylder!
HVAD ER DEN VIGTIGSTE TENDENS I BRANCHEN LIGE NU?
Personalisering og AI. Begge kommer til at have kæmpe betydning for virksomhe- ders evne til at skabe endnu mere relevant og skræddersyet markedskommunika- tion og produktserviceoplevelse.
HVAD ER DEN STØRSTE UDFORDRING FOR BRANCHEN?
Stigende digital konkurrence og støj. Det bliver vanskeligere, at skille sig ud over- for nye kunder samt at overgå eksisterende kunders forventninger. Det kræver en meget strategisk tilgang til markedsføring, og en dyb forståelse af behov og adfærd.
HVORDAN LØSER MAN DEN UDFORDRING?
Gennem ekstrem kundefokus og at have en kultur, der er åben for forandring og innovation. At være villig til at eksperimentere og tage risici, for at finde ny værdi for nye og eksisterende kunder.
HVORDAN KAN BRANCHEN HJÆLPE MED DEN GRØNNE OMSTILLING?
Vi kan bygge værktøjer, der hjælper mennesker med at leve mere bæredygtigt i deres daglige liv. Tænk madspild, strømforbrug, deleøkonomi. Vi kan også spille en vigtig rolle i at øge bevidstheden om bæredygtighed gennem kommunikation.
HVORDAN HAR DEN ØKONOMISKE SITUATION PÅVIRKET DIT ARBEJDE I DET FORGANGNE ÅR?
Kunderne har endnu mere fokus på deres kerneforretning. Så mere fokus på horizon one, og knap så meget på horizon two & three..
HVAD HAR VÆRET DEN VIGTIGSTE SUCCES I DIT ARBEJDSLIV DET SENESTE ÅR?
Vi kom på F@st Companys 2023-liste over verdens 10 mest innovative designvirk- somheder. Det var en fantastisk anerkendelse af vores fælles innovationsarbejde på tværs af Norden i 2022.