Erfaring
Lasse indledte sin karriere i bureaubranchen som Creative Director hos AM Production i 2001, der efterfølgende har ledt til en række direktør positioner hos henholdsvis SHRPA, Creuna og Designit. Siden 2019 har Lasse kunne kalde sig medstifter af bureauet Manyone og sidder i dag som CO -CEO.
Motivation
Med hastige skridt har Manyone indtaget en solid plads på den globale designbu- reau-scene. En plads Lasse Jensby Dahl bestemt kan tage del i æren over. Med en fortsat voksende kunde- og medarbejderstab, der indeholder en perlerække af både spændende virksomheder og profiler fra den nationale og internationale markeder, har Manyone cementeret deres plads i branchen. Senest har de opkøbt de to bureauer Bespoke og Spry – tilføjelser der tilfører dem spændende kompetencer inden for hhv. strategisk design og digitale løsninger. Lasses indgående og kompetente ledelsesevner sikrer et solidt grundlag for udvikling og vækst, og placerer Manyone med konkurrencemæssig fordel i en ellers kompetitiv og dynamisk branche – og netop denne succes, siden stiftelsen i 2019, hyldes i form at endnu en plads på The M List.
HVAD ER DEN VIGTIGSTE TENDENS I BRANCHEN LIGE NU?
Det er klart det opbrud, som har været i gang i mange år: Disciplinerne konvergerer, og det er – heldigvis – umuligt at se projekterne entydigt som eksempelvis et klassisk brand projekt. Alt blandes: Strategi, identitet, vision og alle kontaktpunkter.
HVAD ER DEN STØRSTE UDFORDRING FOR BRANCHEN?
Største udfordring og største potentiale er AI. Den vil forandre hele branchen og medføre et enormt potentiale. Men den vil også aflive de mest traditionelle spille- re. Det er nu, at der skal lægges strategi og taktik, når det kommer til AI.
HVORDAN LØSER MAN DEN UDFORDRING?
Ved at læne sig ind i teknologien og se den som et kæmpe mulighedsrum. Ved at være klar til at droppe en stor del af den helt klassiske eksekvering og ved at etablere nye processer.
HVORDAN KAN BRANCHEN HJÆLPE MED DEN GRØNNE OMSTILLING?
Ved i langt højere grad at opsøge og identificere det forretningsmæssige potentia- le. Det er dette område, vi skal uddele priser på!
HVORDAN HAR DEN ØKONOMISKE SITUATION PÅVIRKET DIT ARBEJDE I DET FORGANGNE ÅR?
Det har gjort os skarpere og (ligesom under covid-perioden) tvunget ‘new ways of woking’. Manyone har stået skarpt i den økonomiske krise: Kunderne har haft endnu mere brug for nye måder at arbejde på: Effektivitet + strategi + kreativitet sammen.
HVAD HAR VÆRET DEN VIGTIGSTE SUCCES I DIT ARBEJDSLIV DET SENESTE ÅR?
At udvide partnerkredsen med 30 % og få flere unge partnere samtidig med mere diversitet i køn, kultur, perspektiver m.m. Og vores modige, dygtige kunder i DK og globalt!