Erfaring
Malthe startede karrieren ud som CO-Founder af Caseup.dk i 2012, hvilket han drev sideløbende med sin marketingrolle hos Noyer og senere hos Saxo. Malthe startede hos Saxo som Intern, men arbejdede sig op til poster som hhv. Online Marketing Specialist og Manager, og i 2016 kunne han kalde sig CMO. I 2017 rykkede han til Miinto som Chief Digital Officer, og efter blot et år indtrådte han i sin nuværende rolle som CMO.
Motivation
Som CMO for en af Danmarks førende e-handelsvirksomheder, indtager Malthe Andreas Bredgaard endnu en gang en solid plads på The M List. Med over 85 % af deres salg på internationale eksportmarkeder, og en plads som en af Europas hurtigst voksende fashion-platforme, må man sige at forretningen kører på skinner. I spidsen for marketingindsatserne står Malthe, der gennem sin indgående erfaring fra hans tid som iværksætter og som marketingansvarlig for nogle af Danmarks største e-handelsvirksomheder, bestemt forstår at drive deres online -succes på tværs af marketingdisciplinerne. Deres resultater hædres også ved E-handelsprisen, hvor de i 2022 vandt ‘bedste eksport-case’. Alt i alt har Malthe opnået stærke resultater ved at imødekomme global efterspørgsel på rekordtid – en bedrift, der bestemt sikrer ham endnu en plads på The M List.
HVAD ER DEN VIGTIGSTE TENDENS I BRANCHEN LIGE NU?
Hvad er marketings rolle i at generere toplinjen, og hvad er profitabiliteten af in- vesteringen i marketing. 2023 vil blive året, hvor marketing som ikke er korreleret med finansielle resultater vil blive nedprioriteret.
HVAD ER DEN STØRSTE UDFORDRING FOR BRANCHEN?
De sidste 14 år siden sidste recession har budt på høj vækst, denne bølge har marketing redet på, og en stor del af talenterne er udklækket i denne periode – dette har fået et brat stop i det sidste år.
HVORDAN LØSER MAN DEN UDFORDRING?
Start med den holistiske korrelation imellem investeringen i marketing og forretningens resultater. Tag derefter et spadestik dybere og find drivere bag udviklingen og isoler effekterne af kanaler og projekter.
HVORDAN KAN BRANCHEN HJÆLPE MED DEN GRØNNE OMSTILLING?
Vækst fordrer forbrug – så det er vigtigt, at marketing nu bliver en disciplin fokuseret på at drive lavere kvantitet (færre units) og højere kvalitet (bedre unit economics).
HVORDAN HAR DEN ØKONOMISKE SITUATION PÅVIRKET DIT ARBEJDE I DET FORGANGNE ÅR?
Det har krævet en hurtig pivotering fra høj vækst med højt investeringsniveau til mere kontrolleret vækst med fokus på profitabiliteten. At komme helt ned i detaljen og justere planerne til økonomien.
HVAD HAR VÆRET DEN VIGTIGSTE SUCCES I DIT ARBEJDSLIV DET SENESTE ÅR?
At have bevist en klar vej mod profitabilitet, baseret på de seneste års investering og en kontrolleret fremtidig vækst, som er finansielt bæredygtig og skalerbar.