Erfaring
Michael startede sin karriere som Partner & Client Manager hos Happy Adverti- sing i 1998. Efter mere end ni år indtrådte han i rollen som Marketing Manager hos Kop & Kande, hvorefter han kom til Expert Danmark i en tilsvarende rolle, som senere udviklede sig til stillingen som Nordic Marketing Manager. Siden 2014 har Michael været marketingdirektør hos JYSK – en titel han i 2022, efter otte år, kunne skifte ud med CMO.
Motivation
Efter otte år på posten som marketingdirektør for den århusianske detailgigant, JYSK, har Michael Gade siden marts 2022 kunne kalde sig CMO for foretagendet. Med samme skarpe sans for marketingdisciplinen og stadigt tiltagende succes i transformationen af JYSKs marketingstrategi og brandidentitet, skal Michael således også stå i spidsen for ‘Campaign & Media’, ‘Brand & Content’og ‘B2B’-af- delingerne. Michael har endnu engang leveret et år med imponerende resultater for JYSK, gennem sin ekspertise inden for digital markedsføring, strategisk plan- lægning og kundeoplevelser, som har ledt til vækst i såvel kundeengagement og antal som salg og indtjeningsevne. Michael er en ivrig og succesrig bidragsyder til den danske markedsføringsbranche, hvilket lander Michael endnu en plads på The M List.
HVAD ER DEN VIGTIGSTE TENDENS I BRANCHEN LIGE NU?
Der bliver uden tvivl arbejdet rigtig meget i forhold til ‘Sustainability’ og personali- sering samt AI i branchen.
HVAD ER DEN STØRSTE UDFORDRING FOR BRANCHEN?
At huske kreativiteten og content, som beviseligt er en afgørende faktor for at skabe en høj ROI.
HVORDAN LØSER MAN DEN UDFORDRING?
Vi skaber plads ved at dokumentere effekterne og give plads i processerne.
HVORDAN KAN BRANCHEN HJÆLPE MED DEN GRØNNE OMSTILLING?
Jeg mener, at bæredygtighed og ansvarlighed skal forankres i virksomhedernes grundlag og værdier. Hermed bliver det en helt naturlig del af marketing og vores brandfortælling.
HVORDAN HAR DEN ØKONOMISKE SITUATION PÅVIRKET DIT ARBEJDE I DET FORGANGNE ÅR?
Vi har skulle navigere i nye købsmønstre og usikkerheder. ROI på udvalgte medier er fra den ene dag til den anden ændret markant. Planlagte effektiviseringer er blevet udfordret grundet prisstigninger.
HVAD HAR VÆRET DEN VIGTIGSTE SUCCES I DIT ARBEJDSLIV DET SENESTE ÅR?
At vi er kommet et skridt videre i vores strategiske rejse med JYSK som brand. At vi igen har styrket vores brand og derved øget vores kundegrundlag.