Erfaring
Forud for stiftelsen af eget bureau var Mikael ansat som Account Director hos reklamebureauet DDB. Ved årtusindeskiftet grundlagde Mikael det københavnske reklamebureau & Co., hvor han de følgende 21 år fungerede som bureauets administrerende direktør. I 2014 indgik & Co. i the North Alliance, på Mikaels eget initiativ, hvor han i dag besidder titlen som Group CEO & Partner.
Motivation
I 2021 satte Mikael Jørgensen sig på toppen af NoA-netværket som den øverste chef og CEO for +25 samarbejdende bureauer, og markerer sig dermed utvivlsomt som en af de mest indflydelsesrige profiler på den danske bureauscene. Efter Mikael overtog posten som CEO, har han forfulgt bureaugruppens internationale ekspansionsstrategi, hvilket senest resulterede i at NoA, ved opkøbet af Bluebird i 2022, kunne indtræde på det finske marked. Opkøbet af Bluebird udgjorde nummer otte på blot 15 måneder og understreger Mikaels stålsatte drivkraft og dedikation. I den forbindelse er det også nævneværdigt at kaste lys på Mikaels tidligere hjer- tebarn & Co., som i 2022 blev kåret til verdens bedste kreative bureau. En fortjene- ste der er svær at se muliggjort, uden Mikaels mangeårige forudgående indsatser. Alt i alt bedrifter, som The M List hylder!
HVAD ER DEN VIGTIGSTE TENDENS I BRANCHEN LIGE NU?
Hvordan man håndterer og skaber kontinuitet i den komplekse opgave det er, at arbejde med full funnel marketing og customer journeys. Fra kreative koncepter til de løsninger, data og teknologier der håndterer og binder kundeoplevelsen sammen.
HVAD ER DEN STØRSTE UDFORDRING FOR BRANCHEN?
At løse opgaven med at få mange flere og forskellige mennersker/kompetencer til at arbejde sammen om at løse ovenstående. Hvis vi ikke bliver bedre til det, bliver vores industri nemt marginaliseret.
HVORDAN LØSER MAN DEN UDFORDRING?
Ved at være mere åbne som professionelle mennesker. Åbne over for nye typer af samarbejder, nye typer af opgaver og nye kompetencer i de teams der løser opgaverne. Change is good.
HVORDAN KAN BRANCHEN HJÆLPE MED DEN GRØNNE OMSTILLING?
Vi kan hjælpe, de virksomheder der gerne vil ændre sig og skubbe til den grønne omstilling, med at blive morgendagens vindere.
HVORDAN HAR DEN ØKONOMISKE SITUATION PÅVIRKET DIT ARBEJDE I DET FORGANGNE ÅR?
Den har skabt en del ekstra arbejde på vores drift. Det er udfordrende når æn- dringer sker så relativt hurtigt. Fra at være et spørgsmål om, at kunne ansætte de rigtige folk hurtigt nok, til pludselig at sikre at der er opgaver nok.
HVAD HAR VÆRET DEN VIGTIGSTE SUCCES I DIT ARBEJDSLIV DET SENESTE ÅR?
At & Co. blev kåret til verdens bedste kreative bureau af britiske Campaign, og at vi blev årets bureau i Danmark, Sverige og Finland, samt kom på listen over mest innovative selskaber i verden med NoA Ignite. Det er jeg sgu ret stolt af:)