Erfaring
Milles karriere indledtes for alvor i en stilling som Public Relations Manager hos MYC4, hvor hun efter blot et år blev Head of Corporate Communication. I 2010 tog Mille til reklamebureauet, Advice, som Communications Advisor. Knap 13 år senere er Mille stadig at finde hos Advice, hvor hun har har arbejdet sig til tops som hhv. Senior Business Advisor, Client Director, Executive Director – og har siden januar 2020 kunne kalde sig CEO for bureauet.
Motivation
Mille Kristine Klink står i spidsen for Advice, og med nysgerrighed og bundsolide evner når det kommer til gode indsigter, relevante pitches, og kommunikation der formår at flytte forretninger, driver hun bureauet som en inspirerende frontfigur. Med en tilgang til sit arbejde, hvor hun ser muligheder frem for udfordringer, formår Mille at løse komplekse problemstillinger, og balancere mellem ledelses- og driftsopgaver samtidigt med kundekontakten. Mille er således med i maskinrummet, fra strategiudvikling til eksekvering. I 2022 satsede Advice i høj grad på det digitale område, hvor de udbyggede og omstrukturerede deres digitale afdeling, i form af stiftelsen af Forte Advice – sammen med Forte Digital. Med hendes brede faglighed og fremadsynede ledelse af bureauet, er hun i 2023 tilbage på en velfor- tjent plads på årets liste.
HVAD ER DEN VIGTIGSTE TENDENS I BRANCHEN LIGE NU?
At vi som kreativ, videnstung branche forstår og handler på vores rolle i den bæredygtige omstilling. Verden har brug for nye løsninger. Vi har om nogen forudsætningerne til ikke blot at kommunikere om dem men også bidrage til at forme dem.
HVAD ER DEN STØRSTE UDFORDRING FOR BRANCHEN?
Som for mange andre videnstunge brancher er adgangen til de skarpeste hoveder og talenter afgørende for, at vi kan blive ved med at forny og udvikle os, forny vores rådgivning og evnen til at skabe løsninger, der rykker.
HVORDAN LØSER MAN DEN UDFORDRING?
Godt spørgsmål. De store strukturelle udfordringer løser vi nok ikke alene, men vi skal blive bedre til at iscenesætte bredden og dybden af vores branche og det, vi bidrager med. Så bliver vi også mere attraktive for de dygtigste mennesker.
HVORDAN KAN BRANCHEN HJÆLPE MED DEN GRØNNE OMSTILLING?
Vi er trænede i at forstå og navigere i komplekse sammenhænge mellem omverden, forretning og (for)brugere. At koble strategi og kreativitet. Det har vi et ansvar for at omsætte i vores rådgivning, så vi bidrager til mere bæredygtige løsninger.
HVORDAN HAR DEN ØKONOMISKE SITUATION PÅVIRKET DIT ARBEJDE I DET FORGANGNE ÅR?
Det har heldigvis nok kostet mest på bekymrings-kontoen. Hvis jeg skal pege på en positiv ting midt i usikkerheden, er det, at det tvinger vores kunder til at stoppe op og tænke anderledes. Det passer grundlæggende meget godt med vores tilgang.
HVAD HAR VÆRET DEN VIGTIGSTE SUCCES I DIT ARBEJDSLIV DET SENESTE ÅR?
Vores lancering af Forte Advice. Det giver ny power på kompleks teknologi og adgang til mere end 300 nye kolleger i Oslo, Krakow og Berlin. Et vigtigt træk for at imødekomme vores kunders efterspørgsel på at kunne integrere strategi, brand og tech.