Erfaring
Nanna har en international baggrund fra operationelle og strategiske ledelsesstillinger, samt digital markedsførings ekspertise. Hun startede sin karriere i Kina, som projektleder for ambassaden. I 2013 blev hun udvalgt til Arla’s talent program “Future 15”, hvor hun var stationeret både nationalt og internationalt. Senest sad hun som E-commerce Venture Lead. I 2018 rykkede hun til Google i London hvor hun bl.a. sad som Senior Industry Manager. Nanna var derefter med til at bygge B2B virksomheden Rensair som Marketing Director. Hun var kort forbi s360 som CCO før hun i 2021 blev Group Director Brand & Strategy for The Bank of London.
Motivation
Nanna Bergmann er en fremadstormende og internationalt orienteret profil, der på imponerende vis har gjort karriere på tværs af Europa, Asien og Mellemøsten. Gennem de sidste år har hun med imponerende forretningsforståelse og dyb teknisk viden i den digitale marketing-arena, siddet hos en række virksomheder i London. Her har hun bl.a. rådgivet britiske virksomheder om digital strategi hos Google, og senest er hun kommet til Bank of London, hvor hun er med til at løse en række fundamentale spørgsmål inden for industrien, og derigennem innovere branchen. Med hendes bundsolide erfaring fra branchen og hendes tidligere placering i både strategiske og kommercielle funktioner, hvor hun i den grad har bevist hendes værd, er det en yderst velfortjent plads på listen, som Nanna indtager. Velkommen!
HVAD ER DEN VIGTIGSTE TENDENS I BRANCHEN LIGE NU?
Med mange store emner i verden de sidste år (krig, klima etc.) som brands typisk er hurtige til at lægge sig op ad, oplever jeg vigtigheden i ‘autenticitet’. Det er dog essentielt, at det er en virksomhedsagenda fremfor udelukkende en brand agenda.
HVAD ER DEN STØRSTE UDFORDRING FOR BRANCHEN?
Evner og talent på bestyrelsesniveau inden for digitale og teknologisk tunge områder. Der mangler viden om nye teknologiers muligheder, og virksomhederne misser potentialet for at vækste hurtigere, især SMVer.
HVORDAN LØSER MAN DEN UDFORDRING?
Giv digitale talenter en chance i bestyrelseslokalet! Tech-eksperter findes ofte i mere junior stillinger, men hvis danske SMVer vil kunne konkurrere internationalt, må de for alvor rykke sig på det område.
HVORDAN KAN BRANCHEN HJÆLPE MED DEN GRØNNE OMSTILLING?
Skab overensstemmelse mellem virksomhedsbrand og forbrugerens mærkesager for at skabe reel forandring. Gør grøn omstilling til en virksomhedsagenda, vær autentisk som brand, og ‘walk the talk’.
HVORDAN HAR DEN ØKONOMISKE SITUATION PÅVIRKET DIT ARBEJDE I DET FORGANGNE ÅR?
Brand er en strategisk hjørnesten i The Bank of London, og jeg er derfor tæt involveret i fundraising. Tech-valuations er reduceret drastisk ifm. den økonomiske situation, alligevel har vi formået at holde fast i vores momentum og ‘unicorn’ valuation.
HVAD HAR VÆRET DEN VIGTIGSTE SUCCES I DIT ARBEJDSLIV DET SENESTE ÅR?
Vi har mobiliseret en UK clearing bank (kun én anden bank har formået det samme i de seneste 250 år), vi har rejst kapital til ‘unicorn’ status, og fortsætter med at hyre stjerneprofiler til teamet. Vi er nu ved at skalere marketingfunktionen.