Erfaring
Peter startede karrieren hos Saatchi & Saatchi. To år senere tog han til Agitator som Executive Creative Director & Partner, før han i 2002 indtrådte som Associate Creative Director hos WDP. Efter otte år vendte han tilbage til Saatchi & Saatchi som Executive Creative Director, før han blev Partner hos Mensch. I 2012 var han forbi WDP igen, som Associate Creative Director, inden han i 2014 indgik i sin aktuelle rolle som CCO hos Boye & Spellerberg.
Motivation
Det lille bureau med de store kunder, har en udtalt ambition om ikke bare at levere reklame, men god reklame – en ambition de endnu engang fik slået fast i løbet af 2022. I deres samarbejde med Andel Energi, har den danske befolkning kunne nynne med på gamle 90’er hits samtidig med, at de sparer penge på energiregningen. ‘Natvasker’- og ‘Lad ikke lyset brænde’-reklamerne manifesterer sig som en genistreg, som efter blot ét lyt brænder sig fast i hukommelsen. Dette er blot et eksempel på, hvordan Peter Boyes kombination af et kreativt mindset og et skarpt øje for detaljen sikrer, at kvalitet altid er i højsædet hos Boye & Spellerberg. Det har resulteret i støt fremgang i de forgangne år, og tydeliggør hvorfor navnet Peter Boye er et af de mest lysende i branchen – og hvorfor han igen er at finde på årets The M List.
HVAD ER DEN VIGTIGSTE TENDENS I BRANCHEN LIGE NU?
Purpose-fokuseringen har toppet.
HVAD ER DEN STØRSTE UDFORDRING FOR BRANCHEN?
Robotterne kommer, og de kan lave noget, der ligner reklame. Derfor er faglig dygtighed vores største udfordring.
HVORDAN LØSER MAN DEN UDFORDRING?
Ved at prioritere det uforudsigelige. Kreativiteten. Intuitionen.
HVORDAN KAN BRANCHEN HJÆLPE MED DEN GRØNNE OMSTILLING?
Ved at starte med os selv. Så er det lettere at påvirke verden omkring os.
HVORDAN HAR DEN ØKONOMISKE SITUATION PÅVIRKET DIT ARBEJDE I DET FORGANGNE ÅR?
Det har den ikke i nævneværdig grad.
HVAD HAR VÆRET DEN VIGTIGSTE SUCCES I DIT ARBEJDSLIV DET SENESTE ÅR?
Mine kunders tillid til bureauets rådgivning.