Erfaring
Efter et praktikforløb inden for marketing hos L’Oréal i 2011, blev Sanne fastansat som Junior Product Manager. Dette blev startskuddet på hendes karriere, og i 2013 indtrådte hun som Product & PR Manager i samme virksomhed. Herefter kom hun til Ole Lynggaard, hvor hun først sad som PR & Marketing Project Manager. Herefter indtog hun rollen som Global Marketing Manager, inden hun i 2020 fik sin nuværende stilling som Global Marketing Director.
Motivation
Det er på rette tide, at The M List byder velkommen til Ole Lynggaards Sanne Ejegaard-Pedersen, som for første gang er at finde på listen. Som Global Marketing Director for et af dansk smykkedesigns kronjuveler, leder Sanne brandet på kreativitet og strategi i en fremadstormende rejse, som man ikke kan undgå at bemærke. Ole Lynggaards smykker er således ikke kun at finde på de danske gader og stræder, men bliver i dag solgt hos +275 globale forhandlere, og er igennem 2022, desuden blevet spottet til Cannes Film Festival såvel som i Netflix-hittet ‘Emily in Paris’ tredje sæson. Sanne således den hårfine balance mellem strategisk og kreativ udfoldelse gennem samarbejder med internationale ambassadører og mediepartnere samtidig med, at de opretholder det eksklusive og æstetiske udtryk, som vi kender. Velkommen til The M List, Sanne!
HVAD ER DEN VIGTIGSTE TENDENS I BRANCHEN LIGE NU?
Den vigtigste tendens, som vi oplever i branchen er, at skulle tage stilling til, hvordan bæredygtighed, nye forbrugerbehov og vækst kan blive den nye treenighed. Vi må tage ansvar og de nødvendige grønne skridt i den rigtige retning.
HVAD ER DEN STØRSTE UDFORDRING FOR BRANCHEN?
Den nuværende ustabilitet i verden gør, at langsigtede marketingplaner og strategier er noget udfordrende at implementere. Vores planer og teams skal være mere fleksible end prøvet før, og det stiller store krav til måden vi navigerer og leder på.
HVORDAN LØSER MAN DEN UDFORDRING?
Det er især vigtigt, at have styr på virksomhedens kerneværdier og eksistensgrundlag, som man ikke må gå på kompromis med. Hertil er det helt centralt, at have skarp data og skarp intuition for at kunne træffe både hurtige og rigtige beslutninger.
HVORDAN KAN BRANCHEN HJÆLPE MED DEN GRØNNE OMSTILLING?
Blive ved med at italesætte det. Alle brands bør som minimum tage stilling til og tilstræbe sig flere aktive handlinger for den grønne omstilling. Det kan være store såvel som små aktiviteter, som del af værdikæder og dernæst kommunikationsplaner.
HVORDAN HAR DEN ØKONOMISKE SITUATION PÅVIRKET DIT ARBEJDE I DET FORGANGNE ÅR?
Vi er omstillingsparate i vores interaktion med alle lokale markeder og på vores kommunikationskanaler. Så det er fundamentalt, at vi som team hele tiden er afklaret med nye til- og fravalg, og jeg synes endda, at det har gjort os stærkere.
HVAD HAR VÆRET DEN VIGTIGSTE SUCCES I DIT ARBEJDSLIV DET SENESTE ÅR?
At fastholde og udvikle et stærkt og autentisk brand og team fra hovedkontoret ud lokalt på alle internationale markeder. Det vigtigste er ubetinget, at have det stærkeste team.