Erfaring
Med en entreprenant og digital baggrund har Søren gennem sin karriere medvirket i stiftelsen af de digitale platforme, Poteo og Returntool, samt det strategisk-kreative bureau, Kadaver, hvor han tillige besad posten som Digital Director. I 2017 ankom Søren til Marketsquare, også som Digital Director – en post han drev i tre år, før han rykkede til Lagkagehuset, hvor han siden 2020 har siddet som Head of Group Digital.
Motivation
Søren Bo Steendahl har i de forgange år, med revolutionerende tæft inden for digitalisering og nytænkning, spillet en afgørende rolle i digitaliseringen af en traditionel branche som bager-branchen. I sin rolle som Head of Group Digital hos den danske mastodont Lagkagehuset, troner han alt fra kunderelaterede digitale touchpoints, loyalitetsprogrammer og kundeklubber til strategisk implementering og vækst i digitale salgstal. En rejse vi ser frem til at følge med Ole & Steens internationale udrulning. Søren er desuden hovedarkitekten bag Lagkagehusets app-udvikling, som de seneste år har spillet en stor rolle i Lagkagehusets transformation og måde at drive forretning – og som tillige har været nomineret til Årets Bedste App to år i streg ved E-handelsprisen. Sørens dybe faglighed og evne til at omsætte denne til praktisk an- vendelighed for forbrugeren, sikrer ham en solid debut på The M List.
HVAD ER DEN VIGTIGSTE TENDENS I BRANCHEN LIGE NU?
Der er en tendens til at kundeklubber bliver til rabat-klubber. Hvordan kan den tendens ændres, så oplevelsen er relevant og givende for medlemmet, men ikke nødvendigvis fokuseret på et tilbud?
HVAD ER DEN STØRSTE UDFORDRING FOR BRANCHEN?
Det at kunne genkende en gæst fra en digital verden til et fysisk besøg i butik, uden at skabe gnidninger. Teknologierne er et aspekt men endnu vigtigere er det, at kunne agere tilpasset baseret på de informationer som tilvejebringes.
HVORDAN LØSER MAN DEN UDFORDRING?
Der er både et træningselement af personale og en vaneændring hos gæsten som skal påvirkes. Det handler om, at skabe en gensidig værdi som hjælper gæsten til at ændre vane, og samtidig hjælper personalet med at yde en højere service.
HVORDAN KAN BRANCHEN HJÆLPE MED DEN GRØNNE OMSTILLING?
I bagerfaget arbejder vi benhårdt med algoritmer for at kunne forudsige hvor meget der skal bages til den næste dag. Både for at reducerer madspild og for at optimere forretningen.
HVORDAN HAR DEN ØKONOMISKE SITUATION PÅVIRKET DIT ARBEJDE I DET FORGANGNE ÅR?
Mit arbejde er blevet påvirket af stigende råvarepriser. Det har medført et øget fokus på medlemsværdiforøgelse og mindre fokus på udvikling af nye features.
HVAD HAR VÆRET DEN VIGTIGSTE SUCCES I DIT ARBEJDSLIV DET SENESTE ÅR?
Den succesfulde implementering af en ny CDP, og omlægning af hele forretningens loyalitetsprogram er uden tvivl den største succes.