Erfaring

Stevie indledte sin karriere med at lave banebrydende arbejde for Nike hos Framfab, og senere hos Weiden+Kennedy i Amsterdam. Efter en årrække som freelancer for nogle af Europas bedste bureauer, tilsluttede han sig i 2010 ACNEs reklameafdeling i LA. Siden da har han været hos bl.a. Goodby, Silverstein & Partners og Translation før han i 2015 kom til det verdenskendte Creative Artists Agency. I dag er Stevie Group Creative Director hos Spotify.

 

 

Motivation

Stevie Laux er en prisbelønnet Creative Director med +15 års erfaring i bagagen. Stevie har arbejdet for nogle af verdens største og bedste reklamebureauer, hvor han har specialiseret sig i brand building og bidraget til fusionen af teknologi, kunst, underholdning og mode. Stevie mestrer art direction, motion graphics, koncept og design, og han har gennem sin karriere leveret imponerende resultater med et skarpsindigt øje for detaljen. Dette har udmærket sig i et utal af priser, siden Stevies karriere tog fart i 2005 ved Nike. Stevies dedikation og passion for sit felt har ledt ham til tops, da han i oktober 2022 kunne kalde sig for Group Creative Director for den globale musikstreamingtjeneste Spotify, der har 365 mio. brugere på tværs af 178 markeder. En imponerende bedrift, hvilket vi på The M List ønsker at hylde!

HVAD ER DEN VIGTIGSTE TENDENS I BRANCHEN LIGE NU?

Mens mange taler om AI i øjeblikket, synes jeg, en lidt mere kedelig tendes har været mangel på kreativitet og mange lav standard kampanger. Det er selvfølgelig en underlig tid, vi går igennem, men jeg synes virksomeheder har været meget forsigtige med deres marketing, og kreative ledere har ikke været i stand til at overbevise dem om, at satse mere og være modige. Resultatet har været kedelig marketing, der for bare for år siden aldrig ville være sluppet igennem nåleøjet.

HVAD ER DEN STØRSTE UDFORDRING FOR BRANCHEN?

Mens mange taler om AI i øjeblikket, synes jeg, en lidt mere kedelig tendes har været mangel på kreativitet og mange lav standard kampanger. Det er selvfølgelig en underlig tid, vi går igennem, men jeg synes virksomeheder har været meget forsigtige med deres marketing, og kreative ledere har ikke været i stand til at overbevise dem om, at satse mere og være modige. Resultatet har været kedelig marketing, der for bare for år siden aldrig ville være sluppet igennem nåleøjet.

HVORDAN LØSER MAN DEN UDFORDRING?

Vi er nødt til, at være virkelig smarte med hvordan vi bruger vores budgetter, og hvilken effekt og værdi det har for virksomhederne og for forbrugerne. Mere autentisk og relevant kommunikation og mindre støj bare for støjens skyld.

HVORDAN KAN BRANCHEN HJÆLPE MED DEN GRØNNE OMSTILLING?

Vi har alle et ansvar for at hjælpe til, både personligt og som virksomheder. Og det gælder både med stort og småt. Så hvis vi alle tænker over det i vores dagligdag, kan vi gøre en kæmpe forskel på længere sigt. Det gælder også, når vi tænker over nye idéer, og hvordan vi producere dem.

HVORDAN HAR DEN ØKONOMISKE SITUATION PÅVIRKET DIT ARBEJDE I DET FORGANGNE ÅR?

Med mindre marketingbudgetter og færre medarbejdere til at løse opgaverne har det været udfordrende, men samtidig har det også tvunget os til at tænke mere kreativt over, hvordan vi løser vores opgaver bedre og mere effektivt.

HVAD HAR VÆRET DEN VIGTIGSTE SUCCES I DIT ARBEJDSLIV DET SENESTE ÅR?

At starte mit nye job hos Spotify