Erfaring
Thor startede som Producer hos DDB Copenhagen tilbage i 2006, hvilket har banet vejen for hans videre karriere. Efter knap 2,5 år som producer, blev Thor forfremmet til Executive Producer ved selv samme bureau, men i 2014 tog han del i stiftelsen af det skandinaviske produktionsselskab, New Land, hvor han har siddet som Managing Director, Executive Producer & Partner lige siden.
Motivation
Thor Brammer Jacobsen har gennem sin karriere demonstreret en visionær tilgang til markedsføring, som adskiller ham fra normalen og placerer ham i toppen af sit felt inden for filmproduktion. Denne kendsgerning har bl.a. manifesteret sig ved, at Thor i 2022 kunne indtage posten som Jury President for det uofficielle EM i reklame, Eurobest. En post som kun én anden dansker har besat siden 2007. Hans produktionsselskab, New Land, har desuden høstet en perlerække af priser ved bl.a. The Shots Awards og Roy Galan i 2022, herunder sølv i kategorien Production Company of the Year og 3 x guld for deres reklamefilm for Electrolux og Audika Group. Thor forstår at skabe succesfulde kampagner, og fortælle historier gennem sin gennemgribende evner for storytelling, teknologi og kreativitet, hvilket sikrer ham sin debut på The M List 2023!
HVAD ER DEN VIGTIGSTE TENDENS I BRANCHEN LIGE NU?
Purpose som omfavner humanisme, diversitet og inklusion og bæredygtighed. Vores fundamentale demokratiske værdier og normer bliver udfordret i disse år. Brands som formår at embrace den udvikling og vil tegne fremtiden.
HVAD ER DEN STØRSTE UDFORDRING FOR BRANCHEN?
Vi bærer et stort ansvar for at løse de massive problemstillinger, som vi står overfor. Det er de store terninger, som bliver kastet i disse år. Vi skal hjælpe hinanden med at navigere i disse problemstillinger.
HVORDAN LØSER MAN DEN UDFORDRING?
Kreativitet som skaber kulturændringer, er en af løsningerne. Idéer som ændrer verden.
HVORDAN KAN BRANCHEN HJÆLPE MED DEN GRØNNE OMSTILLING?
Vi skal fokusere på det hver dag i vores daglige arbejde. Små ændringer, som bliver til større strukturelle ændringer. Vi skal stille branchenormer op, som er realistiske at efterleve. Over tid kan Danmark blive inspirationskilde for andre lande.
HVORDAN HAR DEN ØKONOMISKE SITUATION PÅVIRKET DIT ARBEJDE I DET FORGANGNE ÅR?
Der er ingen tvivl om, at man fornemmer visse brands har skåret i deres spend, hvilket er en udfordring, når inflationen brager afsted. Det skaber på sigt en ubalance, og kan resultere i nogle udfordrende år i branchen, hvor man skal være omstillingsparat.
HVAD HAR VÆRET DEN VIGTIGSTE SUCCES I DIT ARBEJDSLIV DET SENESTE ÅR?
At vi formår, at være både en del af purpose drevne projekter med en høj grad af håndværk og kreativitet, og store mere kommercielle processer med mange stakeholders. Uden at kompromittere på proces og kvalitet.