Erfaring
Trines karriere tog fart, da hun blev Marketing Director for e-Boks. De følgende år havde hun tilsvarende positioner hos hhv. Nets og Microsoft, før hun i 2016 blev CCO hos Sprouts. Et år senere rykkede hun til Netcompany, hvor hun sad knap tre år, før hun rykkede til ISS Head of Global Communication. I dag er Trine dog tilbage på pinden i Netcompany, hvor hun siden 2020 har siddet som Head of Group Commercial & Marketing, og sidder desuden i bestyrelserne for NEYE fonden og Kidsaid.
Motivation
Som Head of Commercial Concepts and Communication for den danske IT-gigant, Netcompany, har Trine Tirsgaard unægteligt gjort sig fortjent til en plads på dette års The M List. Med hendes store ekspertise i at drive efterspørgsel gennem B2B og B2C marketing-funnels inden for tech, IT og det finansielle område, står Trine bag formidling og sikring af Netcompany brandet i den offentlige og private sektor. Som en af Nordens førende IT-virksomheder, står Netcompany bag nogle af de største offentlige IT-løsninger, såsom borger.dk, Coronapas- og Smittestop-appen. Med stor indflydelse følger et stort ansvar, hvorfor Netcompany, med Trine i spidsen, har en udtalt ambition om at intensivere deres ESG-arbejde i 2023 mod et mere bæredygtigt finansielt system og beslutningsgrundlag for investering. Velkommen til The M List, Trine!
HVAD ER DEN VIGTIGSTE TENDENS I BRANCHEN LIGE NU?
Budskaber/brands læner sig mere end nogensinde op af stærke samfundsværdier. Diversitet, inklusion, miljø er blot et af mange værdier, som definerer den måde, vi kommunikerer og markedsfører produkter på.
HVAD ER DEN STØRSTE UDFORDRING FOR BRANCHEN?
Mængden af mediekanaler er eksploderet. Mennesker er i dag lige så meget et medie som facebook. Budskaber skyller ind fra alle kanter. Det blir sværere at trænge igennem til sin kernemålgruppe, som skal rammes på både normer, værdier og rationale.
HVORDAN LØSER MAN DEN UDFORDRING?
Less is more. Fokuser budskaber mod en snævrere modtagergruppe og vær overbevisende, vedholdende og fremforalt relevant. Både i budskaber, medietaktikker og kontinuitet. Evaluer konstant og fokuser på de tiltag, der skaber de bedste resultater.
HVORDAN KAN BRANCHEN HJÆLPE MED DEN GRØNNE OMSTILLING?
Vær modig, gå nye veje og udforsk med den viden, vi har qua partnerskaber. Ingen har svaret, og vi skal finde det sammen! Gå forrest og inkluder kommende generationer i vores fælles udfordring. Nye generationer skal kunne se sig selv i løsningerne.
HVORDAN HAR DEN ØKONOMISKE SITUATION PÅVIRKET DIT ARBEJDE I DET FORGANGNE ÅR?
Øget fokus på ansvarlig allokering af ressourcer og økonomi. Alt, hvad vi sætter investering efter, er forbundet med strategiske mål. Stærkt fokus på måling af resultater og en løbende vurdering af return på investment. Sundt!
HVAD HAR VÆRET DEN VIGTIGSTE SUCCES I DIT ARBEJDSLIV DET SENESTE ÅR?
Skarpt fokus på hvor og hvordan vores aktiviteter kan gøre en forskel, flytte os tættere på kunder med samfundnære dagsordener. I 2022 har vi afholdt 25 roundtables i syv lande – alle hvoraf relationer er styrket markant og baner vej for ny forretning