Erfaring

Villy kastede sig for alvor ud i marketingdisciplinen, da han i 2001 kom til Imerco, hvor han, med undtagelse af et 4-årigt afbræk hos TOP-TOY, var at finde frem til 2012. De sidste tre år som CEO og COO. I de følgende syv år aflagde Villy visit hos en række IT-, digital- og software-giganter, heriblandt Netcompany, EG og DXC, før han i 2020 indgik i stiftelsen af det digitale konsulenthus, NexusOne, nu Nexus Ambition, hvor han siden har siddet som Partner & CEO.

Motivation

Med +20 års erfaring inden for retail, engros og konsultation, har Villy Gravengaard opnået imponerende og signifikante resultater på tværs af brancher i dansk erhvervsliv. Villy Gravengaard var en af arkitekterne bag da NexusOne og Ambition i efteråret 2022 blev fusioneret – et foretagende som i 2023 forventes at generere et trecifret millionbeløb på toplinjen. Med sin tværgående erhvervsfaglighed, forstår Villy at favne bredt, og rummer således kreativt og innovativt tæft såvel som stærke, tekniske kompetencer inden for det digitale felt. Villy besidder således en profil, som ikke mange kan bryste sig af, hvilket sikrer ham sin debut på The M List 2023!

HVAD ER DEN VIGTIGSTE TENDENS I BRANCHEN LIGE NU?

Der er ikke én, men tre. For det første ruller AI ind over branchen og er blevet en gamechanger. For det andet, er vi rykket ind i en ‘no bullshit-tidsalder’. Kunderne stiller krav til ROI – her og nu. Og endelig så er det ‘human first’!

HVAD ER DEN STØRSTE UDFORDRING FOR BRANCHEN?

Vores afhængighed af folk, der både mestrer teknologi og marketing, og som evner at forene forretningsforståelse med de nyeste teknologier. Dem findes der ikke mange af, og det presser os.

HVORDAN LØSER MAN DEN UDFORDRING?

For det første skal der fra politisk hold handles, så vi har det rigtige uddannelsesudbud. For det andet – og her skal vi selv levere – skal vi skabe rammer i hverdagen, der ikke kun tiltrækker, men også fastholder dygtige medarbejdere.

HVORDAN KAN BRANCHEN HJÆLPE MED DEN GRØNNE OMSTILLING?

Vi skal sikre os, at de innovative løsninger (og i vores tilfælde: Den digitale omstilling) vi udvikler og leverer til vores kunder, også understøtter grøn omstilling og bæredygtighed. Og så skal vi agerer gennem egne handlinger og politikker.

HVORDAN HAR DEN ØKONOMISKE SITUATION PÅVIRKET DIT ARBEJDE I DET FORGANGNE ÅR?

Som nævnt er det i dag et ultimativt krav fra vores kunder, at alt hvad vi laver, giver et positivt afkast. Både på kort og mellemlang sigt. Og vi oplever til en øget efterspørgsel. Netop efter digitale løsninger, der skaber værdi for kunderne.

HVAD HAR VÆRET DEN VIGTIGSTE SUCCES I DIT ARBEJDSLIV DET SENESTE ÅR?

Det har uden sidestykke være den vellykkede fusion af Ambition og NexusOne. Det lykkedes os, at forene os og bygge bro mellem it-konsulenthuset og det digitale bureau. Og både vores medarbejdere og kunder har taget godt imod Nexus Ambition.