Erfaring

Anders startede med praktikpladser hos hhv. Hilti, Advice og Advance. Pladsen hos Advice blev springbræt for hans videre karriere, da han efter endt studie blev fastansat som først Account Executive og senere Insight & Strategy Developer. I slutningen af 2018 påbegyndte Anders sin nuværende færd hos Bang & Olufsen, hvor han i efteråret blev forfremmet til Business Consultant, Brand Partnering.

Motivation

Anders Søland forstår at omsætte strategiske partnerskabstanker til kon- krete, succesfulde handlinger. Det har gjort ham bemærket hos både Bang & Olufsen, blandt samarbejdspartnere og på The M Talents. Ikke mange unge i branchen tør stille sig op på scenen, og kun de færreste bliver set og hørt. Anders har dog formået at gøre sig til en efterspurgt ressource, når der skal laves partnerpotentialeanalyser og sættes rammer for nye pitches til partner- programmer. Med strategisk flair og en stærk analytisk sans, går Anders til markedsanalyser med metodisk finesse og har allerede en god forståelse for brand performance. Det har bragt holdbare fællesskaber og forretningsmæs- sig værdi til Bang & Olufsen. The M Talents byder Anders varmt velkommen!

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2019?

I september lavede vi en stor aktivering med HP på UsByNight, en festival for kreativitet i Antwerp, Belgien. Et komplekst projekt, leveret med en kort deadline og et begrænset budget. Jeg er rigtig stolt af eksekveringen, men endnu mere af, hvordan vi understregede, at fælles aktiveringer i stor skala kan skabe rigtig meget værdi.

HVAD ER DIT MÅL FOR 2020?

At annoncere et (eller flere) partnerskaber, der bringer Bang & Olufsen’s kernekompetencer (sound, design & craft) i spil på nye måder, i en ny industri.

HVILKEN ROLLE SER DU DIG SELV I OM FEM ÅR?

Jeg vil gerne lede et team, der arbejder i krydsfeltet mellem business devel- opment og marketing. Dog siger min erfaring mig, at det er svært at spå om, præcist hvor man ender – så indtil videre er planen at forblive sulten, og se hvor mulighederne bærer mig hen. Det vigtigste er, at det er sjovt at gå på arbejde.

HVAD ER DIT BEDSTE RÅD TIL BRANCHENS SENIORPROFILER?

Jeg synes, at der er mange unge profiler, som presser sig selv enormt hårdt. De er knaldhamrende dygtige, men knækker fordi de tager munden for fuld – ofte på eget initiativ. Der mener jeg, det er seniorprofilernes ansvar at passe på, vejlede og minde om, at man ikke behøver at kunne det hele, i det øjeblik man er færdiguddannet.

HVILKE TRE EGENSKABER KARAKTERISERER DIG BEDST?

Struktur, kritisk sans og drive.

HVOR HENTER DU INSPIRATION HENNE?

Jeg lurer på Twitter og læser en del bøger med både direkte og indirekte faglig relevans. Derudover er jeg kæmpe fan af BBH labs (bbh-labs.com).