Erfaring

Inden Marie begav sig over i mediebureaubranchen, startede hun som praktikant hos den rådgivende ingeniørvirksomhed Grontmij (i dag Sweco). I 2012 skiftede hun spor, da hun blev Project Manager hos IUM, og godt to år senere Account Director. Marie rykkede efterfølgende til Carat som Client Manager, men er siden forfremmet flere gange, og sidder i dag som Client Team Director.

Motivation

Det kræver drive, digital flair og en vilje af stål at skabe innovative koncepter med gode resultater til følge for nogle af landets store annoncører – evner, Marie Eberholst har vist at være garant for. Med primært ansvar for Telia og Danske Bank, samt koncepter som ”Oreo Origami”, har Marie bevist, at hun formår at drive resultater på tværs af branding og performance og flere forskellige kundevertikaler. Dette ved konstant at udfordre både markedet og kunderne, og dertil krydre det med kreativitet og strategisk flair. Resultaterne ses ved flere prisoverrækkelser, hvor Marie’s kunder har været nomineret til et utal af priser: ”Oreo Origami” har vundet internationale priser og Danske Bank nomineret til Rambukken 2018. Marie har potentiale til at sætte agendaen for fremtidens mediebureau og bydes velkommen på The M Talents.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2019?

2019 har lært mig enormt meget om lederskab og at drive mit eget team. Jeg er meget ydmyg over for lederdisciplinen og netop derfor er det en stor tilfredsstillelse, når målsætningerne for en medarbejder eller et team indfries. Et godt lederskab er en livslang læring, men 2019 har i den grad skabt et stærkt fundament for mit videre lederskab.

HVAD ER DIT MÅL FOR 2020?

Forsat at være ambitiøs på mine kunders, kollegers og egne vegne. Sikre fortløbende udvikling og altid udfordre status quo. Jeg vil være blandt dem, som fører an ift. den igangværende marketing transformation og sikre eksekvering, effekt og værdi for alle parter.

HVILKEN ROLLE SER DU DIG SELV I OM FEM ÅR?

Jeg ser mig selv i en rolle med beslutningskraft inden for en bred del af marketingværdikæden. Jeg arbejder med en bred portefølje af forskellige kunder, hvor udgangspunktet ofte er medier, mens løsningen typisk er bredere på tværs af marketingdiscipliner. I dette felt ser jeg et kæmpe potentiale.

HVAD ER DIT BEDSTE RÅD TIL BRANCHENS SENIORPROFILER?

Marketingbranchen befinder sig i en transformationstid, hvilket gør strategisk retning og vision endnu vigtigere. Det er vigtigt, at branchens seniorprofiler går forrest med dette, sætter barren højt og agerer som tydelige og ambitiøse forbilleder.

HVILKE TRE EGENSKABER KARAKTERISERER DIG BEDST?

Målrettet. Forandringslysten. Nysgerrig.

HVOR HENTER DU INSPIRATION HENNE?

Fagligt er jeg meget taknemlig over at være omgivet af mange kloge kolleger, der er specialister inden for forskellige marketingdiscipliner, og det udnytter jeg til fulde. Vi er et stort hus på 500+ personer, og hvis man er undrende af natur, så rummer hverdagen stærke forudsætninger for hele tiden at lære og blive inspireret.