Erfaring
Under studierne fik Anne Sophie en praktikplads hos først daværende DONG Energy og senere 3Shape. Sidstnævnte førte til nu mere end tre år hos soft- warevirksomheden, hvor Anne Sophie med årene byttede studenterstillingerne ud med først Junior Project Manager, Marketing, derefter Project Manager, Marketing og nu Branding & Data Analytics Manager.
Motivation
Med en holistisk forretningsforståelse udtænker Anne Sophie Træholt kniv- skarpe projekt- og marketingplaner som gang på gang bidrager til identifice- ring af forretningsmæssige problemer og muligheder. Det har landet den ene forfremmelse efter den anden og ført hende sikkert gennem flere komplekse projekter i 3Shape-regi. Anne Sophie kan se tilbage på succeser inden for både økonomi, HR og marketing. Disse tæller bl.a. definering af en omfattende Campaign Playbook, der i dag understøtter virksomhedens downstream-lan- ceringsaktiviteter samt at stå i projektlederfronten for en af 3Shapes fem
kommercielle 2020-prioriteter med målet om at styrke lead generations-ambi- tionen med 50 %. Anne Sophie kan nu starte 2021 med ansvar for både 3shapes Data & Analytics- og Branding-team samt en plads på The M Talents.
Hvad har været din største professionelle succes i 2020?
God projektledelse af et initiativ med fokus på leads. I projektet har vi formået at nå nogle meget ambitiøse KPI’er bl.a. at vækste vores lead generering med 170 % (målet var 50 %). Derudover har vi skabt fokus på leads både i HQ men endnu vigtigere hos vores lokale kontorer. Det vigtigste her har været at gøre data bredt tilgængeligt.
Hvad er dit mål for 2020?
Som ny leder for et team er mit mål først og fremmest at sikre, at mit team har de rette rammer. Derudover er mit mål at være med til at gøre kommerciel data mere tilgængeligt for alle i virksomheden, og sidst men ikke mindst at udbrede brugen af og arbejdet med vores brand i relation til kunderejsen.
Hvilken rolle ser du dig selv i om fem år?
Om fem år ser jeg mig selv i en lederrolle med ansvar for arbejde i projekt-for- mat, gerne inden for marketing data, digital markedsføring og/eller arbejde med digitale kunderejser.
Hvad er dit bedste råd til branchens seniorprofiler?
Mit ydmyge råd er at få en dybere forståelse for arbejdet med marketing tech. Man kan utroligt mange vilde ting med marketing tech, men min korte erfaring siger mig, at det kræver, at man er knivskarp på, hvad man vil opnå, og at man har styr på sine data. Marketing tech løser ikke nogen behov alene.
Hvilke tre egenskaber karakteriserer dig bedst?
Optimitisk, god evne til at skabe overblik og analytisk tænkende.
Hvor henter du inspiration fra?
Jeg er på en arbejdsplads med mange inspirerende kolleger, både i og uden for marketingafdelingen. Specielt de digitale marketers, specialisterne i mar- keting-teamet og folk med andre holdninger end mig er sindsygt spændende at sparre med. Derudover er der også en masse fedt gratis content om digital marketing at finde online.