Erfaring
Efter et par år som Junior Projektleder hos J. Walter Thompson kom Emilie i 2016 til Hjaltelin Stahl, senest som projektleder. Godt to år senere startede hun hos Nordlid, hvor hun på et år gik fra at være Senior Project Manager til Account Manager. Siden 2019 har Emilie været Interfloras marketingchef og sidder desuden som jurymedlem ved DDA.
Motivation
I spændingsfeltet mellem teknologi og menneske, it og marketing, og med et skarpt øje for både det kreative udtryk og det kommunikative budskab, skaber Emilie Tornhøj løsninger, der markerer Interflora som first mover på marke- det. Det har givet synlige resultater i både tracking og på bunden samt været medvirkende til, at kendskabet til blomsterleverandøren er nået op på et mar- kant højere niveau. I sin tid hos Interflora har Emilie vist at mestre kunsten i at balancere det strategiske og taktiske, og har som et digitalt marketingtalent spillet en hovedrolle i at rykke opfattelsen af virksomheden til at være mere lo- kalt forankret. Det har på få år været medvirkende til prisfester ved både DDA og The True Award samt landet ”Indsigts Prisen” ved Rambukken 2020. Emilie forstår samarbejdets métier og er en The M Talents-profil anno 2021.
Hvad har været din største professionelle succes i 2020?
Årets største succes må være vores progressive web app. Når du går på Inter- flora.dk fra mobilen, kommer du ind i vores mobiloplevelse. Den har performet rigtig godt – helt konkret og over night – steg vores konverteringsgrad fra
15 % til 24 %. Udover vores kunders anerkendelse vandt vi senest Rambuk Indsigtsprisen.
Hvad er dit mål for 2021?
Fortsat udvikle Interflora brandet. At kunne forbedre en allerede god bru- geroplevelse for vores kunder, herunder udvikle gode og relevante services og værditilbud, der i så høj grad som mulig er skræddersyet kundens behov.
Derudover vil jeg gerne fokusere på en videre udvikling af vores brandplatform og lave god og relevant kommunikation.
Hvilken rolle ser du dig selv i om fem år?
Min strategi er at opretholde den stejle læringskurve, jeg altid har haft og trives i. Det betyder at forblive nysgerrig på nye områder i marketing mixet, udfordre den traditionelle tankegang og blive en dygtig leder, der inspirerer til faglig selvstændighed, loyalitet og teamwork.
Hvad er dit bedste råd til branchens seniorprofiler?
At have en ledelsesstil der bygger på frihed under ansvar. Udvises der stor tillid til og tro på ens ansattes faglige kompetencer, mens der konstant udfordres og stilles krav til strategi, tilgang og resultater, så vil jeg mene, at outcome er en selvstændig, motiveret og innovativ medarbejder, der går en ekstra mil for brandet og teamet.
Hvilke tre egenskaber karakteriserer dig bedst?
Jeg har drive. Det værste, jeg ved, er staus quo. Der skal fremdrift og udvikling til – både for brandet og personligt. Jeg er målrettet, både kortsigtet så jeg kan nå delmålene, og langsigtet for at nå visionen. Jeg er ambitiøs og vil gøre en forskel.
Hvor henter du inspiration fra?
Det gør jeg hos min chef, mine kolleger og samarbejdspartnere. Og Mads og Monopolet – aldeles fremragende program.