Erfaring

Sideløbende med studierne var Jakob både medstifter af et digitalt mar- kedsføringsbidrag: Social Success, bestyrelsesmedlem hos Unge Kommu- nikatører, Social Media Consultant hos Mindshare og politisk medarbejder for Venstre på Christiansborg. Siden har han været Social Media Advisor hos Infomedia og er i dag Senior Advisor hos Primetime Kommunikation.

Motivation

I en alder af blot 28 år sidder Jakob Høegh som Primetimes yngste Senior Ad- visor i bureauets 20-årige historie. En udnævnelse der kommer på baggrund af en ambitiøs karrierestart, tværfaglige rådgivertalenter, gode relationsop- byggende gener og storstilede ambitioner. Jakob er flasket op i en digital ver- den, hvor alt er muligt at gøre målbart, og ikke blot opsætter han klare KPI’er i sin rådgivning, han efterlever dem også til fulde. Kastes der et blik på bare det forgange år, har Jakob bidraget med markant øget vækst på Primetimes toplinje i form af aktiviteter for nye kunder samt udvist høj faglighed og gode menneskelige egenskaber, der har vundet flere kunders troværdighed – og budgetter. Jakob evner at drive salgsprocesser fra A-Z, alt imens både kunder og kolleger er i centrum, og det har ført ham ind på årets talentliste.

Hvad har været din største professionelle succes i 2020?

2020 har på trods af Corona været et begivenhedsrigt år for mig. Jeg har været med til at lande et par store projekter for nogle ambitiøse kunder. Det har bl.a. udmøntet sig i en ny kommunikationsplatform og en kampagne for en kunde. Det faglige niveau i kampagnen er tårnhøjt, og modtagelsen af den har været over al forventning.

Hvad er dit mål for 2021?

Ikke at miste min nysgerrighed. Det der driver mig er at lære nye ting, og en forudsætning for at gøre det er at være nysgerrig. Derfor er jeg meget opmærksom på, at min faglige udvikling ikke bliver spist af en travl hverdag. Det er vigtigt, at der er rum, tid og plads til fx at læse blogindlæg, deltage i konferencer og webinars.

Hvilken rolle ser du dig selv i om fem år?

Fem år er lang tid. Men jeg forestiller mig, at jeg til den tid stadigvæk arbej- der med strategisk rådgivning inden for marketing og kommunikation. Jeg har dygtige, skarpe og rare mennesker omkring mig, og jeg er fortsat i en rådgiverrolle, hvor jeg arbejder inden for en bred palette af kommunikation og markedsføring.

Hvad er dit bedste råd til branchens seniorprofiler?

Hold fast i jeres faglige nysgerrighed. Jeg får ekstremt meget ud af at videns- dele og sparre med dygtige mennesker i min netværksgruppe. Der ligger så meget viden og venter på en, hvis blot man gider at dyrke sine branchekolle- ger, læse blogindlæg og lytte til vandrørene i kommunikationsbranchen.

Hvilke tre egenskaber karakteriserer dig bedst?

Jeg sætter en ære i at udvikle mig og holde mig fagligt up-to-date. Jeg er løsningsorienteret, og går altid efter det bedste resultat for mine kunder. Og så bilder jeg mig ind, at jeg er omgængelig og svær at få op i det røde felt.

Hvor henter du inspiration fra?

Først og fremmest min branche. Jeg får rigtig meget værdi og sparring i form af min netværksgruppe. Derudover arbejder jeg på et bureau, hvor vi rummer mange fagligheder, man kan lære af. Sidst men ikke mindst lytter jeg til en del podcasts og forsøger at få læst så mange faglige bøger og blogindlæg som muligt.