Erfaring

I 2013 startede Julie som Junior Strategic Planner hos Hjaltelin Stahl, og på tre år blev hun forfremmet til først Account Manager og senere Strategic Planner. Efterfølgende har Julie været Strategic Planner hos Patchwork Group, inden hun i 2018 kom til Everland som Brand Strategist – en stilling hun stadig har i dag.

Motivation

Julie Elander Pehrsson er en strategisk schweizerkniv, der med både sikker- hed og skarphed skærer ind til benet og bygger bro mellem indsigt, koncept og kommunikation. Evner der flere gange har rykket brands væk fra fortidens spøgelser og frem mod en lys og nyskabende fremtid – og som har vist sig resultatgivende for både kunder og forretning. Med Julie som central aktør har Everland skabt større værdi for brands i både Danmark, Indonesien, Kina, Polen og Frankrig samt rykket sig fra leverandør til brandstrategisk partner for ledende FMCG-virksomheder som Orkla, Danish Crown Food og Danone. Juli- es naturlige kritiske instinkt, store abstraktionsniveau og tydelige kommuni- kation højner leverancer og belyser alle facetter af problemløsningsprocessen. Det er egenskaber, der har ført Julie direkte ind på The M Talents 2021.

Hvad har været din største professionelle succes i 2020?

At have klaret mig igennem et på alle punkter udfordrende år – og så endda med overblik og overskud. Jeg er blevet rigtig meget klogere på det gode liv, det gode arbejdsliv og det gode samarbejde.

Hvad er dit mål for 2021?

Dobbelt så mange mindst lige så gode oplevelser som i 2020. Rent professionelt skal jeg hjælpe en masse spændende kunder med at indfri deres ambitioner. Og så skal jeg fortsat være med til at udvikle Everland, som står et virkeligt spændende sted.

Hvilken rolle ser du dig selv i om fem år?

Det er jeg ved at finde ud af. Jeg arbejder nok stadig med at udvikle og facili-tere eksekvering af strategi, men forhåbentlig allermest med mennesker. Og med at gøre tingene enklere i en kompleks verden – for mennesker. Jeg griber mulighederne, som de kommer, så længe jeg er glad, gør en forskel og bliver klogere undervejs.

Hvad er dit bedste råd til branchens seniorprofiler?

Livet har udviklet sig, og arbejdspladsen skal følge med: Tænk i fleksible løs- ninger. Lav fejl – ingen gør alt rigtigt første gang, men så bliver man klogere. Opsøg aktivt diversitet – bliv bevidst om dine naturlige bias, så du kan modarbejde dem. Acceptér usikkerheden – spørg flere, vid mere (men aldrig alt).

Hvilke tre egenskaber karakteriserer dig bedst?

(For)tolkende: Jeg oversætter tal til ord til idé til design og tilbage igen. Det kræver gode observationsevner og bred forståelse af mange discipliner. Samarbejdende: Selvom jeg er selvstændig og selvkørende, prøver jeg altid at putte samarbejdet først. Velovervejet: Jeg overvejer virkelig meget. Og så: Beslutning. Bum.

Hvor henter du inspiration fra?

Typisk fra sociale medier, kunst og bøger. Det er essentielt for mig at forstå, hvad der fylder meget hos andre og hvorfor, så jeg observerer, analyserer og fortolker nok generelt meget. Men er der en hård nød, der skal knækkes, er det under gåture fra A til B og madlavning uden opskrift, min underbevidsthed arbejder bedst