Erfaring

Med en praktikplads i TV 2s kommunikationsafdeling i 2015 startede Mia sit social media-eventyr. Siden har hun været freelance social medie- og kom- munikationsrådgiver samt siddet som Head of Social Media hos reklamebu- reauet Sunrise. I slutningen af 2018 rykkede Mia videre til Telia, hvor hun lige siden har siddet som Social Media Manager.

Motivation

Med både passion og forståelse for digital markedsføring har Mia Amalie Mai Nielsen sin alder til trods allerede flotte resultater på CV’et. Som nyuddannet trådte Mia ind hos Sunrise som eneste SoMe-ansatte, hvor hun på godt to år opbyggede og etablerede bureauets SoMe-afdeling. Da hun senere begyndte sit Telia-eventyr, var det dermed et farvel til både kolleger og kunder som Universal Robots, Tivoli Casino, nemlig.com og Avéne. I dag står Mia som et fagligt fyrtårn inden for SoMe og content hos Telia, hvor hun har sat nye standarder for både Telia og Call Me’s tilgang til området, etableret SoMe som primære købte trafikkilde til teleselskabets sites samt vist, at hun evner at balancere nytænkning og kortsigtet salg med inspiration og langsigtet branding. Mias SoMe-flair er landet på The M Talents 2021.

Hvad har været din største professionelle succes i 2020?

At have sat større fokus på vores erhvervsforretning, hvor vi med nye mar- ketingtiltag og optimering af brugerrejsen har løftet vores B2B-forretning – både hvad angår kendskab og salg. Jeg synes, vi ofte glemmer at udfordre markedsføringen, når det kommer til B2B.

Hvad er dit mål for 2021?

At tage et endnu større ansvar for min egen faglige udvikling. Når man har travlt, er der ikke altid tid til at gøre tingene anderledes. Her vil jeg blive bedre til at stoppe op og prioritere tid til at komme ud, lære noget nyt og bare tænke over tingene en ekstra gang. Det gad jeg godt gøre mere af i 2021.

Hvilken rolle ser du dig selv i om fem år?

Jeg tænker, at jeg stadig er at finde i en rolle inden for digital markedsføring. Måske leder jeg igen et team. Måske arbejder jeg mere med brand. Måske har jeg åbnet min egen hundesalon, fordi mit arbejde er blevet overtaget af algoritmer og AI.

Hvad er dit bedste råd til branchens seniorprofiler?´

Vær ærlig og vis flere fejl. I en verden hvor alt skal være picture perfect, er der et behov for også at se den anden side. Der burde faktisk være et spørgsmål, der hed “Hvad var din største fejl i 2020?”. Lad os også hylde fejlene!

Hvilke tre egenskaber karakteriserer dig bedst?

Det må blive: Initiativrig, kreativ og omsorgsfuld. Sidstnævnte fordi det er vigtigt for mig, at mine kolleger har det godt.

Hvor henter du inspiration fra?

Jeg er medlem af to netværksgrupper (30 something & UpKoming), som beg- ge består af meget inspirerende mennesker. Derudover får jeg tit nye kreative ideer, når jeg er på museer – og så henter jeg generelt meget inspiration fra diverse digitale medier og gode branchefolk. Men “netværk” er måske det bedste svar på spørgsmålet. Tak for jer!