Erfaring

Som den første designpraktikant nogensinde hos DRs radiostation P3 satte Rasmus skub i karrieren. Kort tid efter begyndte han sin influencer-rejse, som stadig i dag fortsat tager nye højder. Foruden sit influencervirke som @Lakserytteren og @HelloRasmus er Rasmus Creative Director og partner hos bureauet CUBE.

Motivation

Foruden at være en af landets mest kendte influenter er Rasmus Kolbe en kreativ direktør, som har forstået kommunikationens magt. Gennem årerne har Rasmus stået bag udformningen af kampagner, der har fået Coca Colas salg til at stige med 6,6 %, landet mere end 26.000 deltagere i en YouTube-videokon- kurrence for Soundboks, og senest at Lungeforeningen fik mere end 1.000.000 visninger på under 48 timer for en COVID-19-oplysningskampagne. Resultater der vidner om Rasmus’ evne til at skabe content i øjenhøjde med målgruppen og ikke mindst hans flair for at udtænke de mest farverige strategier på tværs af alle sociale medie-platforme. Rasmus kan i dag bryste sig af at have mere end en mio. internationale følgere på tværs af de sociale medier, og hvis nogen spørger @hvemdelerduspytmed, svarer The M Talents: ”Lakserytteren.”

Hvad har været din største professionelle succes i 2020?

2020 har lært mig, at digital kommunikation er lige så kritisk for virksomheder som de rette sikkerhedsregler. Det så vi hos WeAreCube og redefinerede vores tilbud for at hjælpe flest mulige gennem krisen. Vi vækstede toplinjen og fordoblede bundlinjen, mens jeg udgav to bøger, der begge endte som bestsellere. Det er svært at vælge.

Hvad er dit mål for 2021?

At blive ved med at sprænge rammerne for, hvordan vi “plejer” at kommunikere – og male mit nye sommerhus.

Hvilken rolle ser du dig selv i om fem år?

Kender du Elon Musk?

Hvad er dit bedste råd til branchens seniorprofiler?

Få dig et advisory board af teenagere, der kan lære dig, hvordan verden kommer til at se ud, i stedet for en bestyrelse, der ser verden præcis ligesom du gør.

Hvilke tre egenskaber karakteriserer dig bedst?

Opfindsom, Visuel, Kritisk, Grænsesøgende, Spontan, … og dårlig til matematik.

Hvor henter du inspiration fra?

Internettet bugner med gode ideer. Jeg er især optaget af, hvordan influencers og brugere i al almindelighed er med til at skubbe til måden, vi bruger medierne på.